איך התגנב השיגעון המוזיקלי לסיפוריו של יהושע קנז

מ"לה פוליה" של קורלי ועד "חלום בהקיץ" של שומאן: קנז שילב את היצירות הפופולרית בשניים מסיפוריו הידועים ושני חוקרים מנסים להבין למה נמשך למשל למוזיקה שנראתה לו ברגע מסוים "עלובה ומיוגעת"

חגי חיטרון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
חגי חיטרון

מדובר בשתי יצירות ידועות מאוד: האחת היא להיט בארוקי, "לה פוליה" של ארכנג'לו קורלי, יצירה שהיא סדרת וריאציות על נושא פשוט, מנוגנת בדרך כלל בכינור עם כלי ליווי. משך: 10 עד 11 דקות. מלבד קורלי טיפלו באותו נושא — מאז הבארוק עד המאה ה–20 — לולי, ויוואלדי, סקרלטי, באך, קפ"ע באך, הנדל, מלחינים בארוקיים נוספים, וגם ברהמס (במרומז), ליסט, רחמנינוב ועוד רבים. פירוש "לה פוליה": "השיגעון". מה פשר ההשתגעות של כל כך הרבה מלחינים על הנושא הפשוט?

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ