קלאסי

כך הצלתי את התזמורת הסימפונית של טורונטו

הסימפונית של טורונטו עמדה להיסגר עד שפיטר אונדג'אן מונה למנהלה המוזיקלי. עם בואה השבוע לביקור ראשון בארץ הוא מסביר איך מושכים קהל דווקא עם מוזיקה חדשה

אמיר מנדל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אמיר מנדל

"בנייה של תוכנית, לקונצרט, או לעונה, היא באמת אתגר קשה", אומר פיטר אונדג'אן, המנהל המוזיקלי של התזמורת הסימפונית של טורונטו והמנצח שלה. "צריך להיות מבריק בעשייה הזאת. חשוב לעורר סקרנות אצל המאזינים וגם אצל הנגנים, כך שכדאי לחדש ולרענן את הרפרטואר, אבל אי אפשר להעמיס הרבה יצירות לא מוכרות, כי אז הקהל בורח. בטורונטו ניסיתי ליצור סקרנות לגבי יצירות לא מוכרות באמצעות שיבוץ יצירה אחת כזאת ברוב הקונצרטים. בדרך כלל אני אומר כמה מלים לפני נגינה של יצירה לא מוכרת; לא הרצאה או הסבר או משהו דידקטי ומתיש, רק כמה מלים של רקע, הקשר או אווירה. הקהל אוהב בדרך כלל את התקשורת, וזה יוצר יותר נינוחות לקראת ההאזנה".

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ