קלאסי

שני ביצועים חדשים, בצ'מבלו ובפסנתר, מעשירים את הפרשנויות ל"וריאציות גולדברג"

שני אלבומים המציגים ביצועים חדשים של היצירה מאת באך הם מן האירועים המוזיקליים המעניינים של השנה האחרונה. היצירה הזו רב־ממדית ומורכבת מכדי שביצוע אחד, נדיר ככל שיהיה, ימצה אותה

אמיר מנדל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אמיר מנדל

שני אלבומים המציגים ביצועים חדשים של "וריאציות גולדברג" מאת באך הם מן האירועים המוזיקליים המעניינים של השנה האחרונה. שניהם מצויים ברשימת המועמדים הסופיים לפרסי הגרמופון של 2017: מהאן אספהאני, המנגן בצ'מבלו, מועמד בקטגוריה של מוזיקה כלית מהבארוק, ובאטריצ'ה ראנה, בפסנתר – בקטגוריית מוזיקה לכלי יחיד.

הביוגרף הראשון של באך, יוהן ניקולאוס פורקל, סיפר ש"וריאציות גולדברג" נכתבו לרוזן קייזרלינג, בעבר שגריר רוסיה בחצר הסקסונית, שסבל מנדודי שינה וביקש שבאך יכתוב יצירה שתנעים את לילותיו, ושאותה ינגן נגן הצ'מבלו הצעיר והמוכשר שהעסיק, יוהן גוטליב גולדברג – ששמו הונצח ביצירה. זה סיפור ממש יפה, וכנראה לא נכון. באטריצ'ה ראנה מתייחסת ברשימות שכתבה לאלבומה למחקר המוזיקולוגי שסותר אותו. אספהאני, לעומתה, כותב שהסיפור העניק השראה לדורות של מוזיקאים, כך שנכונותו העובדתית כבר לא מעניינת.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ