פרויקט תגלית: ההפתעות והחידושים הקלאסיים של השנה החולפת

ממלחין לא מוכר מהמאה ה–17 ועד חיבורים מפתיעים במוזיקה הישראלית החדשה

אמיר מנדל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אמיר מנדל

קצב הלב הוא בדרך כלל עניין אוטונומי שמתוכנת בקפידה לפי דרישות הגוף. צריך לקרות משהו חריג כדי שהדופק ייענה למקצב חיצוני, או אפילו כדי שארגיש, כמאזין בקונצרט, שהלב פועם בקצבם של כלי הנקישה בתזמורת. זה מה שקרה במאי השנה, בעת האזנה ליצירה "Encore" מאת המלחין הגרמני יוהנס בוריס בורובסקי, בביצוע אנסמבל בולז, בניצוחו של דניאל בארנבוים ובאקוסטיקה הנהדרת של אולם בולז בברלין. לי זה היה מפגש ראשון עם יצירה של המלחין, והוא היה מרשים דיו שאחליט לנסוע שוב לברלין לבכורת הקונצ'רטו החדש שלו לפסנתר, שיבוצע בנובמבר, בקונצרט יום ההולדת ה-75 של בארנבוים.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ