שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
אמיר מנדל
אמיר מנדל

היצירות של בטהובן לפסנתר סולו, ובראשן הסונטות, הן מאגר בלתי נדלה של הפתעות מבחינת אינטרפרטציה וביצוע. אין צורך להרחיב במקום שרוב המאזינים מסכימים עליו, כלומר שהיצירות האלה מטלטלות שוב ושוב, לא משנה אחרי כמה האזנות, ובעיקר, שהן נשארות עכשוויות, נועזות ומפתיעות גם כשמאזינים באוזניים של המאה ה–21, שכבר שמעו את כל מה שבא אחריהן. אולי בגלל ריבוי ביצועים, אולי מפני שהטקסט של יצירות אלה, באופיו, מזמין קריאה ופרשנות מזוויות רבות ושונות – ההבדלים בין הביצועים הרבים ששמעתי לרפרטואר הפסנתר של בטהובן הם עצומים, ותמיד יש מקום להפתעות חדשות.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ