חגי חיטרון

לא מוגזם לקבוע: פגישה עם אורפאו של מונטוורדי עשויה להתברר כאחת החוויות הכי משמעותיות בהתנסויות של חובב מוזיקה. אם לא בפגישה ראשונה, אז לאחר עוד האזנה או שתיים. לאחר ביצוע הבכורה בפריז בתחילת המאה ה–20 כתב הסופר רומן רולאן (שבלי ספק הכיר אופרות של מוצרט ושל ורדי) כי אורפאו היא מיזוג מושלם של מלה וצליל וכי אמנות האופרה בעצם לא התקדמה, אחרי מונטוורדי. האומנם? לדעתי מספיק להכיר בעובדה שהאופרה הזאת — ממרחק של 400 שנה — מדהימה את אוזנינו ואת לבנו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ