איזבל פאוסט ופבלו הראס־קסאדו מחזירים למנדלסון את הברק - מוזיקה קלאסית - הארץ

איזבל פאוסט ופבלו הראס־קסאדו מחזירים למנדלסון את הברק

הכנרת איזבל פאוסט והמנצח פבלו הראס־קסאדו מציעים ביצוע סוחף ומלהיב ללהיט הגדול ביותר של מנדלסון, בלי לחטוא כרבים בשמאלץ

אמיר מנדל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
אמיר מנדל

יצירות הנעורים של פליקס מנדלסון ברתולדי (1847-1809) סוחפות ושופעות קסם. הכישרון שמוקרן דרכן מזכיר את מוצרט הצעיר. אלא שלהבדיל ממוצרט, נדמה שמנדלסון נקלע בבגרותו לקשיי ביטוי. מדי פעם הפיק יצירה מבריקה, משוחררת וסוחפת, ולעתים, יצירות מפותלות, מאומצות, ופחות מהנות. ייתכן שנתקע בין חידושי התקופה שבה חי לבין גישה שמרנית ונטייה להעדיף צורות ישנות. ייתכן שהוטרד על ידי בריאותו הגופנית ובעיקר הנפשית – התקפי זעם והתפרצויות שהגיעו לעתים לכדי מצבי התמוטטות וניתוק, ואחריהם, אפיזודות של תשישות. כך או כך, היקף היצירות הנפלאות שמנדלסון הותיר אחריו קטן יחסית להבטחה של נעוריו, ותרומתו המרכזית לתולדות המוזיקה – והיא אכן חשובה מאוד – היא בגילוי מחדש של יצירות באך, כשביצע, ב-1829, גרסה מקוצרת של ה"מתיאוס פסיון" בברלין.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ