בארנבוים ובנו מנגנים את הרביעייה המופלאה של מוצרט. איך הביצוע?
רון רגב, פסנתרן ומחנך, האזין לדיסק חדש: שני הבארנבוימים, דניאל בפסנתר ומיכאל בכינור, ושני קשתנים עמיתים, ברביעיית המופת של מוצרט בסול־מינור, בהקלטה בברלין. האם הספונטניות של בארנבוים התעלתה על הביצוע של בריטן?
לרביעייה בסול־מינור ק' 478 של מוצרט יש עשרות ביצועים מוקלטים. אין בכך תמה, זו יצירה מופלאה. ההקלטה הכי עכשווית: דניאל בארנבוים בפסנתר עם בנו הכנר מיכאל ועוד שני קשתנים צעירים, מקונצרט חי בברלין ("דויטשה גרמופון"). ביקשתי את רון רגב, פסנתרן, חבר סגל האקדמיה למוזיקה בירושלים ועד לאחרונה ראש המחלקה לפסנתר בה, לחלוק איתנו את התרשמותו מהביצוע החדש תוך השוואה לביצועים אחרים. ד"ר רגב פתח בציון עובדות ואבחנות אישיות על היצירה בכללותה: "רביעיית הפסנתר בסול מינור היא רביעיית הפסנתר החשובה הראשונה בהיסטוריה של המוזיקה. הסיבה היסטורית: פסנתר של אותה תקופה, 'פורטפיאנו', נחשב חלש מלהתמודד עם שלושה כלי מיתר. זו גם הסיבה שחמישיית הפסנתר הגדולה הראשונה (עם שני כינורות בקבוצת הקשתנים) חוברה רק ב–1842, בידי שומאן".