שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

התוכנית של הפילהרמונית לעונה הקרובה מציגה נסיגה לרפרטואר שמרני יותר

התוכנית של הפילהרמונית לשנה הקרובה מראה נסיגה לרפרטואר שמרני יותר, שמרני כל כך שבקושי אפשר לזהות אם מדובר בעונת 2019/2020 או בעונת 1969/1970

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

פרסום התוכנית לעונה הבאה של התזמורת הפילהרמונית הישראלית חרג השנה מן המסורת. לרוב נשלחת התוכנית לעיתונות, בצירוף הודעה מסודרת והסברים. השנה הופיעה התוכנית באתר, בצנעה ובשקט. עיון בתוכנית עורר תחושה כי לפילהרמונית אין עניין לחשוף אותה לדיון תקשורתי.

העונה ה–83, שמסתיימת עכשיו, היתה טובה. תוכנית שמרנית ביסודה, כמו רוב הקהל של התזמורת, שנתנה בכל זאת מקום ליצירות מוכרות פחות, לא בהכרח חדשות, למשל הסימפוניה השלישית של נילסן או הקונצ'רטו לכינור של ויינברג. ברוב הקונצרטים איכות הנגינה היתה טובה מאוד והתזמורת הרשימה כגוף סימפוני מגובש ואיכותי עם איזון מצוין של נגנים ותיקים וצעירים. חלקם הפגינו יכולות יוצאות דופן גם כסולנים. נגינת הפילהרמונית, בעיקר בניצוחם של קיריל פטרנקו ולהב שני, הראתה גם גמישות ויכולת לצאת מאזור הנוחות של ההרגלים ולשנות צליל, סגנון ואינטרפרטציה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ