אמיר מנדל
אמיר מנדל

"להרגיז, משמע לעורר רגש", מחייך המלחין הגרמני הלמוט לכנמן. "התגובות של הקהל חשובות כי הן רגשיות, בין אם זו התלהבות או כעס. המבקרים יכולים לכתוב על יצירה מוזיקלית שהיא מעניינת. תאר לך שאני אומר למישהי 'אני אוהב אותך' והיא עונה לי 'זה מעניין'. מה אני אמור לעשות עם זה?".

בשנותיו כמלחין המזוהה עם האוונגרד האירופי הרדיקלי הרגיז לכנמן, בן 84, לא מעט אנשים. עבודתו קשורה ל"מוזיקה קונקרטית", מוזיקה שחומרי הבניין שלה אינם בהכרח הצלילים הרגילים המופקים מכלי נגינה. האוונגרד האירופי יצר מצלולים חדשניים ושבר מוסכמות מוזיקליות ותיקות בדרכים ששינו את פני המוזיקה. אוהדים רבים של המוזיקה הקלאסית סבורים שהוא היה הרסני, ביטל את השאיפה ליופי, סדר והרמוניה במוזיקה וחתר תחת יסודותיה באופן שניתק את המוזיקה ואת המלחינים מקהלם. על אף ההסתייגות הנפוצה הזו, לכנמן הוא מלחין מוערך ומשפיע מאוד. מחוות מוזיקליות, מצלולים, דרכי שימוש חדשניות בכלים מוזיקליים שהוא פיתח, מהדהדות ביצירות מוזיקליות עכשוויות רבות, לעתים כאמצעי ביטוי אפקטיבי, לעתים כמחווה אופנתית ולא בהכרח אותנטית.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ