בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

חומר ביד המנצח

התזמורת הקאמרית הישראלית, מקהלת האיחוד וזמרים סולנים בקונצרט שכולו מוצרט

תגובות

למיטב התרשמותי, רמתה של התזמורת הקאמרית הישראלית התעלתה הפעם, תחת ידו של המנצח הוותיק יואב תלמי, לאחד השיאים האפשריים לתזמורת הזאת. התקבל מעין אישוש לסיסמה (המגזימנית) לפיה מה שתזמורת נתונה מפיקה תלוי לגמרי במנצח. נגינתה של התזמורת היתה מהנה גם בסימפוניית "פראג" של מוצרט וגם - במידה בולטת יותר - ברקוויאם שלו. אשר לסימפוניה (שמעתי רק שני פרקים מתוכה): מוטב היה אולי לנהל את האנדנטה מהר יותר, מה גם שאחר כך התברר שהפרק האחרון ("פרסטו") מוזרם מהיר מאוד, כך שהניגוד בין השני הפרקים היה יכול להישמר.

ברקוויאם של מוצרט היתה למנצח מגבלה: מקהלת חובבים טובה מאוד, שהוכנה בקפידה, אך לא קולות שמתלכדים לגוף שיש מה לחכות לתענוגות אוזניים ממנו. לאורך רוב היצירה צלצלה המקהלה חזק ומלוכד ותו לא, בפרק ה"דיאס אירה" ("יום הדין") כמעט עד כדי גולמיות. הופתעתי לגלות שגם חטיבת הנשים בה אינה מתבלטת. הצבעה על חסרונות כאלה עלולה להיתפס כפינוק, ועל כך יש לומר שבהיות הרקוויאם של מוצרט יצירה פופולרית הידועה מעשרות הקלטות יש הצדקה לבקש - גם בקונצרט על טהרת הישראליות - הנאה חושנית של ממש.

קטעי הסולו והקטעים האנסמבליים של הסולנים תרמו רגעים של ברק ווקאלי (יחסי), אך התברר שהתפקידים האלה אינם תפורים לכל זמר. כללית, ארבעת הזמרים נשמעו אופראיים יתר על המידה. הבריטון המצוין נח בריגר לא הקרין נינוחות בהתחלה, הטנור המצוין לא פחות נמרוד גרינבוים יצא קצת מתאמץ; המצו-סופרן נעמה גולדמן הרשימה, אשמח לשמוע אותה שוב. הקול הזוהר של אלה וסיליבצקי הופגן גם הפעם, אך לא היתה זו זמרה מוצרטית חלקה, זכה ולא-אופראית מהסוג שמצפים לו ביצירה זו.

התזמורת הקאמרית הישראלית, מקהלת האיחוד וזמרים סולנים בקונצרט שכולו מוצרט. מנצח: יואב תלמי. מוזיאון תל אביב, יום ה', 17.11



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו