באך כולו משובח?

חגי חיטרון
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
חגי חיטרון

כמו תמיד, קנטטות של באך בביצוע "סולני באך הישראלים" (זמרים סולנים עם נגנים בכלים היסטוריים) ממחיש בצורה משכנעת את הגישה ששמה "קול אחד לכל תפקיד", ושבה גם קטעי המקהלה מושרים בפי הזמרים הסולנים. בקונצרט הפעם כיכבו קנטטות שמספרן ברשימת יצירות באך הוא 150, 155, 165, 196, כולן חוברו כשהיה בן עשרים ומשהו (תקופתו הטרום לייפציגית).

זר שבחים מגיע לזמרות הדס פארן ואביטל דרי, לזמרים דוד נורטמן וגיא פלץ, ולנגנים ובראשם הכנרים יונתן קרן ורחל רינגלשטיין והצ'לן עירא גבעול, ונשארת רק שאלה שעצם העלאתה משיקה לכפירה, כביכול, בגדולתו של באך: האם באמת כל הקנטטות שלו מופתיות, או שיש הבדלים ניכרים ביניהן, כך שהגיוני לבחור קודם כל - במידת האפשר - את עשרות המצוינות שטרם זכו להצטלצל כאן בפומבי. היה מעניין מאוד, בלי ספק, להאזין לקנטטות 165 ו-196, אבל למיטב התרשמותי מקומן בתור (בדירוג ה"מופתיות") אמור להיות מרוחק. באוזני, רק קנטטה 150 ("אליך ה' נפשי אשא") והדואט "עליך להאמין, עליך לקוות", בליווי באסון (נדב כהן) מתוך קנטטה 155, תרמו לקונצרט זה את החלקים שבהם באך באמת משובח.

ארבע קנטטות מוקדמות מאת באך בביצוע "סולני באך הישראלים" (זמרים ונגנים) בהובלת שרון רוזנר. אולם ענב בת"א, יום ד', 21.3

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ