בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אמש בקונצרט: כשיודעים לביים את מוצרט

על אף החלק הראשון והמקרטע של הערב, מה שאיפשר את החוויה המוסיקלית הנפלאה שסיפקה הפקת סדנת האופרה בתל אביב היה הבימוי

4תגובות

משהו קרה אתמול בחלק השני של הפקת סדנת האופרה בתל אביב - אותו משהו שלפעמים קורה, שקשה להצביע בדיוק על הנקודה שבו הוא מתחולל, אבל ברגע מסוים בקונצרט מבינים שהוא קרה ואנחנו נמצאים בעיצומו. הרגע שבו הכול נופל למקום, והכל נכון ותואם; כשהמוסיקה שנשמעת מעל הבמה חורגת ממנה ואוספת אל תוכה את כל האולם להתרחשות אחת, והחוויה המוסיקלית קמה נגד העיניים ומנכיחה את עצמה, מזכירה לכולם מה הם מחפשים שוב ושוב באולמות קונצרטים ובקושי מוצאים.

האם זה קרה בגלל מוצרט? לא; כי החלק הראשון של הערב גם הוא כלל רק קטעים מאופרות של מוצרט והוא קרטע ולא הצליח להתרומם, מעורר לעתים חמלה. לא - למרות שהחלק השני התמקד ב"נישואי פיגארו", שאת גובהה האנושי אי אפשר אפילו להתחיל ולתאר במלים, לא היה די בזה. מה שאיפשר את החוויה המוסיקלית הנפלאה, המצע האסתטי והאינטלקטואלי והאמנותי ממנו היא צמחה, היה הבימוי.

נדמה היה שדני ארליך, הבמאי של הסצינות מ"נישואי פיגארו", מתמזג אל אישיותו של מוצרט ויודע לבטא את ההומור שלו, את העידון, את הדרמה והטראגיות והחרדות האנושיות, בדקות של הבחנה שכמוה קשה למצוא. כל תנועה של השחקנים-זמרים בחלל, כל הנפת יד שלהם, הבעת פנים, סיבוב - השלמות של כל זה היתה עוצרת נשימה. היא לא יכלה להתקיים בלי הזמרה, למשל של טל גנור הנפלאה, השופעת חן וקומיות; ושל הגברים - פניני גרובנר, שלומי וגנר ועודד רייך; ושל דניאלה סקורקה ושירי הרשקוביץ - ושחר לביא מצחיקה, מרגשת, מרהיבה ככרובינו בטריו האירוטי ביותר שאי פעם נכתב לאופרה. עם גלעד ארנון ליד הפסנתר, ובמה שהתמלאה והתרוקנה בדמיון של ארליך שהפעם התאפק ודווקא הריסון שלו היה זה שריגש כל כך, קיימה הסדנה את ההבטחה הגלומה בה מידי שנה.

סדנת האופרה מגישה: ערב מוצרט. אריות מאופרות, וסצינות מ"נישואי פיגארו", בהשתתפות סולני הסדנה, בימוי: שרון מוהר, דני ארליך, פסנתרנים:אלן המילטון, גלעד ארנון, אודיטוריום הקונסרבטוריון הישראלי


 

דניאל צ'צ'יק


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו