בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מנהל המטרופוליטן אופרה: בתוך שלוש שנים נגיע לפשיטת רגל

לדברי פיטר גלב, האופרה מיועדת בעיקר לקהל ותיק ואילו ילדים בכל העולם מתחנכים להיות בעלי סבלנות של עכבר ואינם יכולים ליהנות ממופעים רציניים וארוכים

2תגובות

פיטר גלב, מנכ"ל ה"מט", בית האופרה הניו־יורקי הנחשב, צופה עתיד קודר למוסד שבראשו הוא עומד ולאמנות האופרה בכלל. גלב חושש שבתוך שלוש שנים יצטרך בית האופרה הגדול (אולם בן יותר מ-3,500 מקומות) להיסגר, בשל ירידה בתפוסה וכנגדה עלייה בהוצאות, המלווה בעימותים קשים עם האיגודים המקצועיים. קהל צעיר אינו בא לאופרה, מזהיר גלב, ומודה שגם היוזמה החדשנית שהגה ומימש — שידור מופעי אופרה חיים מה"מט", ב–HD, ל–2,000 אולמות קולנוע ב–66 ארצות, מענגת בעיקר קהל ותיק של אנשים שהם שוחרי אופרה ממילא. האשמה היא בחינוך, לדעת גלב. ילדים בכל העולם מתחנכים, הוא אומר, להיות בעלי סבלנות של עכבר, לא לצריכת מופעי אמנות רציניים שנמשכים שעות.

כנגד תחזית זו של מנהל בית האופרה האמריקאי המוביל (הנתמכת גם במחקרים אחדים על ההרכב הגילי של קהל האופרה) יש התולים את הקשיים של ה"מט" בהחלטות ניהוליות כושלות של גלב, למשל הוצאה של 169 אלף דולר על במה מעוצבת כשדה של פרחי פרג באופרה "הנסיך איגור".

בידיעה על דברי גלב בעיתון הבריטי "גרדיאן" צוטטו מנהלי בתי האופרה האנגליים קובנט גארדן והאופרה הלאומית האנגלית, שהציגו תמונת מצב חיובית, הפוכה לזו ששירטט גלב, הביעו ביטחון בעתידה של אמנות האופרה וטענו שיש עלייה בשיעור הצעירים שנוכחים בהצגות אופרה.

AP

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו