שני פנים לשוברט בסימפונית ראשון לציון

לעומת ביצוע שמאלצי בחלקו הראשון של קונצרט פתיחת העונה של הזמורת, פנטזיית "הנודד" בחלקו השני היתה מרשימה

חגי חיטרון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים3
חגי חיטרון

קונצרט פתיחת העונה של התזמורת הסימפונית ראשון לציון הובל בידו של המנהל המוזיקלי דן אטינגר, אשר מוחלף בהמשך העונה: את הלפיד ימשיך לשאת ג'יימס ג'אד.

במרכז האירוע התנוססו שלוש יצירות של שוברט, שתיים מהן עיבודים בני המאה ה-19. אל שני הנוסחים האלה יש לגשת בלי הטיה, כדי לנסות להעריכם כערכם. לא הצלחתי בכך. הדעה הקדומה הספקנית שלטה אצלי לאורך כל הפנטזיה בפה מינור לפסנתר בארבע ידיים, שבוצעה הפעם בנוסח לתזמורת שעשה בשעתו המנצח פליקס מוטל. באוזני, מעשהו נשמע כמעט כמו "עבירה" אסתטית, לא האיר היבטים שחבויים בנוסח המקורי. מנגינת הפתיחה יצאה סבירה, מפי הקלרינט,, אך בכל פעם שכלי המיתר יצאו לחזית, התוצאה היתה שמאלצית ותו לא. מקומות סוערים, לעומת זאת, נשמעו מוגזמים בכך, עד כדי וולגריות. סמל והדגשה של העיוות בלט בסיום, עם פריטה ענוגה קצרה על פי הנבל, שהוסיפה ממד קיטשי. 

דן אטינגרצילום: איסוקה מיושי

אבל בהמשך, למרות הדעה הקדומה, ההתרשמות התהפכה: פנטזיית "הנודד" לפסנתר, מאת שוברט, בנוסח לפסנתר ותזמורת שעשה ליסט, עם אלכסנדר קורסנטיה ליד הפסנתר, התקבלה באוזני כיצירה משודרגת. קורסנטיה עשה את שלו בטוב טעם, העזר התזמורתי כנגדו נשמע מעניין ותורם ומעשיר.

אגב, רסיטל של קורסנטיה, שבו יבצע בין השאר את "תמונות בתערוכה" של מוסורגסקי, יהיה ביום חמישי, בהיכל התרבות של ראשון לציון.

פתיחת העונה של התזמורת הסימפונית ראשון לציון. היכל התרבות של ראשל"צ. 19.10

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ