שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
אופרה

עכו והגדולה מכולן

חגי חיטרון
חגי חיטרון

כ-800 אשה ואיש נכחו ב"נישואי פיגארו", הפקה של האופרה הישראלית, ב"אולמות האבירים" בעכו. הנהלת האופרה הישראלית מוסרת כי בהצגה הנוספת, במוצאי שבת (12.9), צפויה נוכחות בשיעור דומה. על הצלחת המופע חתומים רבים, בראשם הבמאי איתי טיראן, המנצח דניאל כהן, ומעצבי התפאורה והווידיאו טל שחם ויואב כהן.

מעצב הסאונד יובל זילברשטיין ראוי אף הוא לשבח; חרף השימוש בהגברה (הכרחית במופע שמתרחש תחת כיפת השמיים) הצליל של הזמרים והתזמורת נשמע טבעי ורך, אנטי־תזה לחוויית הצליל של מופעי האופרה למרגלות מצדה, למשל. המנצח דניאל כהן ניהל את המוזיקה בשתי המערכות הראשונות בטמפי נינוחים, שנשמעו "נכונים" ומגישים בבירור את כשפיה של האופרה שלטעמי היא הגדולה מכולן, מאת מוצרט ובכלל. לקהל ניתנה הזדמנות להתפעל מהניגוד, כביכול, בין העלילה הקלילה (בעזרת כתוביות התרגום שעשה ישראל אובל) ובין המוזיקה הנשגבת.

האופרה בעכו. תחת כיפת השמים, אבל הרבה יותר מוצלח מצדהצילום: יוסי צבקר

שילוב הצלליות הוא הברקה מועילה, פשוטה לכאורה,למשל בסצינת העלבונות מרצ'לינה־סוזאנה, שמתנהלת בעקיצות מילוליות בין הדמויות (הזמרות), על רקע תגרה ממש בין הצלליות של הדמויות. מוצלחת כנ"ל היתה האריה הראשונה של כרובינו, על רקע ארוטיקה מעודנת של הצלליות.

את הזמרות והזמרים, מיטב "כוחותינו" יש לשבח על הזמרה ועל המשחק, בראשם זהרה הילה בג'יו כ"סוזאנה" ולצדה נעמה גולדמן ("כרובינו") ואלה וסיליבצקי (הרוזנת).

המופע הוא אחד מבין השלושה המצטרפים ל"פסטיבל האופרה" בעכו. האחרים: קטעי אופרה בפי שלושה טנורים, עם תזמורת סימפונט (11.9), ועיבוד מותאם לילדים ל"סינדרלה" של רוסיני (בשבת, 12.9, שלוש פעמים)

האופרה "נישואי פיגארו" מאת מוצרט, בהפקת האופרה הישראלית. חצר "אולמות האבירים" בעכו העתיקה. 10.9

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ