טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

זמרי מורן הקסימו בפתיחת פסטיבל אבו גוש

הקסם הישן והטוב של הפסטיבל עדיין פועל, והקונצרט שפתח אותו, עם יצירות מושרות מאת באך, וילה לובוס ושוברט, הציע מבחר פופולרי, רגשני אך קולע

תגובות
דני ארד

גם מיסה קלאסית בלטינית יכולה להיות להיט: הנה, המיסה השנייה של שוברט, בסול מז׳ור. הפרק הפותח שלה, ״קירייה״, ושני הפרקים הסוגרים — ״בנדיקטוס״ ו״אגנוס דיי״ — יכלו בהפקה קצת אחרת ומלים עכשוויות להפוך לשירים אהובים בפי כל.

את המיסה הזאת, שבגלל פשטותה באמצעי ביצוע וטכניקה נותרה אהובה במיוחד על אנסמבלים קטנים או חובבים, בחרה נעמי פארן לקונצרט הגדול שפתח את פסטיבל אבו גוש בסוף השבוע, ודרכה ביטאה את הדרך המעודנת של ניצוחה ואת השירה היפהפיה של אנסמבל זמרי מורן שלה, והסולנים שבאו מתוכו. שירה פטושרניק, אפרת הכהן, גיא פלץ ואחרים, בלטו בקטעי הסולו שלהם, ייחודיים לכל אחד, ברפרטואר המגוון של הקונצרט הזה, שהציג פנים סגנוניות רבות.

אורן זיו

באך עמד במרכזו, וכתמיד בכנסייה הזאת, ״קריית יערים״ היפה בפשטותה אך המהדהדת הדהוד יתר, היה קשה לבצע אותו, בייחוד בקנטטה שנבחרה: קנטטה מס׳ 4 ״המושיע בכבלי המוות״, שהרב־קוליות שלה משתרגת בסיבוך־יתר אפילו בעולם הפוליפוני הבאכי המורכב בלאו הכי. ובכל זאת, היצירה הזאת, וגם אחרת של באך — המוטט שלו ״הללו את האל כל גויים״ — הושרו מצוין וביחס לנסיבות האקוסטיות צלצלו טוב.

טוב יותר צלצל עוד להיט, החמישי במחזור ״באכיאנס ברזילייראס״ של הטור וילה־לובוס: יצירה קורעת לב ברגשנות שלה לקול בלי מלים ולפסנתר, וקלף מנצח בכל קונצרט בגלל הפופולריות שלה. פחות פופולריות, אם כי רגשניות־רומנטיות וישירות באותה מידה, היו יצירות ישראליות שנכללו גם הן בתכנית: ״עופי יונת שלום״ של שרה שוהם ו״שירת העשבים״ של אייל באט.

העיבוד של מנחם ויזנברג ל״ויבן עוזיהו״, שיר מקהלתי תובעני יותר, בעיקר מבחינה טכנית בגלל המקצבים המורכבים שלו וההרמוניה הנשכנית, לא בוצע לבסוף.

טוב היה לראות את הכנסייה בראש הגבעה באבו גוש מלאה במאזינים: הקהל אוהב את הפסטיבל הזה, את הישירות שלו, את חוסר הפורמליות שאפיין אותו מאז היווסדו לפני עשרות שנים. העולם השתנה מאז ואיתו הנוף המוזיקלי, וטבעי שתהיה שחיקה בגורמי המשיכה של אבו גוש; ובכל זאת הרבה מאותו הקסם הישן והטוב נותר.

פסטיבל אבו גוש מציג: קונצרט מקהלתי עם אנסמבל זמרי מורן, ונגנים. יצירות מאת באך, וילה לובוס, שוברט, שרה שוהם ואיל באט. כנסיית קריית יערים, אבו גוש

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות