בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מוזיקה קלאסית יכולה להיות גם משהו כיפי

קונצרט האביב בביצוע התזמורת הסימפונית רמת גן, שנוגן אמש בתיאטרון היהלום, הכיל ארבע יצירות שמיפו בצורה טובה את היכולות של התזמורת, באווירה משוחררת ואינטימית

12תגובות
תזמורת סימפונית רמת גן
יוסף מוסטובוי

קונצרט של התזמורת הסימפונית רמת גן הוא אירוע סימפטי במיוחד. למרות שהיא בסך הכול בת 13, מושכת התזמורת הזו קהל רב, שמגיע באדיקות לקונצרטים הלא רבים שהיא עורכת. המנהל המוזיקלי והמנצח שלה, ד"ר אלכס וסרמן, הצליח לייצר לה ולקהל שלה אופי מסוים. ברוב המקרים מדובר ביצירות סימפוניות לא כבדות במיוחד, אם כי גם הרציניות יותר מיוצגות, פה ושם, ברפרטואר של התזמורת. האולם שבו היא מנגנת, תיאטרון היהלום שבמתחם הבורסה ברמת גן, הוא אולם קטן (550 איש) שמייצר מיד אינטימיות, מימד שבדרך כלל לא קיים בקונצרטים סימפוניים, ובכלל, נראה שיש משהו קצת משוחרר באווירה, גם לפני, גם תוך כדי, וגם אחרי הקונצרט. כמעט חצי מהתזמורת מורכב מנגנים צעירים, ושמחתי לראות נציגות צעירה די גדולה גם בקרב הקהל באולם.

קונצרט האביב, שנוגן אתמול (שלישי) בערב, הכיל ארבע יצירות שמיפו בצורה טובה את היכולות של הסימפונית רמת גן. הערב נפתח בקפריצ'יו איטלקי מאת צ'ייקובסקי, יצירה שאפשר לשייך אותה למה שנקרא קלאסיקל. התזמורת הפגינה מיד עם הפתיחה התלהבות וחגיגיות, אם כי נשמע היה כי נגני כלי הנשיפה התרגשו מעט יותר מדי ואי דיוקים קטנים נשמעו מדי פעם. לאחר מכן עלה לבמה החצוצרן ערן ראמי לביצוע הקונצ'רטו לחצוצרה מאת המלחין הארמני אלכסנדר ארוטיניאן. יצירה זו, שנכתבה ב-1950, היא המוכרת ביותר של ארוטיניאן והיא ספוגה בשפה ההרמונית והמלודית של ארמניה וברית המועצות לשעבר. הביצוע היה יפה ומשכנע, ראמי נשמע בטוח ויציב, ובפרק האיטי נגינתו הייתה רכה ומלטפת. כאן המקום לשבח את נגני כלי הקשת של התזמורת שנשמעים נפלא. הם מצליחים לייצר צליל סמיך ועשיר, מלא ברגש, וכך מייצרים תמיכה נהדרת לסולן.

המנצח ד"ר אלכס וסרמן
יוסף מוסטובוי

אחרי ההפסקה הועלה צ'מבלו לבמה, ובעזרת נגני כלי הקשת בלבד (במספר מצומצם יותר) והוויולן גלעד קרני, הם ביצעו את הקונצ'רטו לוויולה בסול מז'ור מאת טלמן, מה שהיה היהלום של הערב. כלי הקשת היו מושלמים וקרני ניגן נפלא. אי אפשר היה לבקש יותר מזה. לאלכס וסרמן יש עבר עשיר בכל מה שקשור למוזיקה קאמרית, והרגישות הזו באה לידי ביטוי באופן בולט ביצירה של טלמן, שהוסיפה גם מתקתקות בארוקית לאווירה. נחמד לציין כי בסוף הפרק הראשון היו כאלה שהחלו למחוא כפיים, תגובה מתבקשת לביצוע כה יפה, אך הם הושתקו מיד על ידי יתר הנוכחים. דווקא תגובתו של הוויולן היתה לבבית ונעימה.

לסיום ניגנה התזמורת בהרכב מלא את "תמונות בתערוכה" מאת מוסורגסקי. בביצוע היצירה נתגלו שוב נקודות התורפה של כלי הנשיפה, בעיקר בהתחלה. המצב הלך והשתפר, בעיקר באזור התמונה השלישית (הטירה העתיקה), הוא אף המשיך והשתפר בתמונת מחול האפרוחים בקליפתם, אך בתמונת הקטקומבות, שבה יש נוכחות מופגנת של הטובה והטרומבונים, משהו קצת צלע.

בסך הכול, התזמורת הסימפונית רמת גן היא תזמורת ראויה ואף מעבר לכך. אלכס וסרמן מוציא ממנה את הטוב שבה ומצליח לרקוח ערבים מהנים במחיר הוגן מאוד ובתחושה שמוזיקה קלאסית יכולה להיות גם משהו כיפי. חזק ואמץ.

קונצרט האביב – תזמורת סימפונית רמת גן, תיאטרון היהלום, מתחם הבורסה, רמת גן. שלישי 1.3, 20:30

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו