בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המלצות קלאסיות 14.7 עד 20.7

תגובות

קול המוזיקה בגליל העליון: קונצרט פרידה / קול המוזיקה, 16.7, 12:05

שידורי קול המוזיקה בסוף השבוע הקרוב מתרכזים בפסטיבל קול המוזיקה בגליל המגיע לסיומו. בין השידורים בולט קונצרט הפרידה, המוקדש לזכרם של יקירי הפסטיבל דני פלדר, טיבי פורת ואביב לוין. זה קונצרט סנדוויץ': שתי יצירות מוכרות ופופולריות ממרכז הרפרטואר וביניהן יצירה חדשה בבכורה עולמית. היצירה החדשה מסקרנת במיוחד: "מזמורים" — רפסודיה לקלרינט ורביעיית מיתרים מאת מתן פורת, פסנתרן ומלחין ששופע רעיונות מקוריים. לפניה תושמע מבוא ואלגרו לנבל, חליל, קלרינט ורביעייה מאת ראוול. אחריה, רביעיית המיתרים אופ' 51 מס' 2 של ברהמס. ביחד, זה מסע מוזיקלי מרתק.

מתן פורת
חגי חיטרון

"מוזיקה ליום ראשון" / קול המוזיקה, 17.7, 16:00

התוכנית כולה יצירות חזקות בביצועים קולחים ויפים. כדאי לשים לב במיוחד למיסה "בנדיקטה אס" של פלסטרינה, בהקלטה הצלולה והנוצצת של הטאליס סקולרס מ–1990 ולביצוע הזורם ברכות של הרווגה למיסה הקצרה, 235 ברשימת יצירות באך. המיסות הקצרות של באך עומדות בצילה של המיסה הגדולה, אבל הן יצירות מרוכזות, מזוקקות ונפלאות.

"אסיף לילי" / קול המוזיקה, 17.7, 20:00

בקצה העכשווי, של המוזיקה הקלאסית, מרכזת התוכנית יצירות ישראליות, שונות מאוד זו מזו, כמו מניפה של סגנונות במוזיקה שכולה מקומית ועכשווית. מסקרנת במיוחד "תהומות" לסקסופון, גיטרה ואנסמבל מאת ראובן סרוסי, בביצוע גן לב בסקסופון, המלחין בגיטרה ואנסמבל המאה ה–21 בניצוחו של ז'ולט נאג'. אותו אנסמבל ינגן גם את "ורדיבה" של יוסף ברדנשווילי, שהיצירות שלו עכשוויות ועדכניות ועם זאת רוכשות לרוב בקלות את אהדת המאזינים.

"אנסמבל" / קול המוזיקה, 19.7, 20:00

בחינה מזווית מעניינת, לשורשים המשותפים של מוזיקה — מזרחית, מערבית, עתיקה, חדשה. מוזיקה מערבית נשענת כבר מאות שנים על סולמות טונאליים, ויחסים צליליים אחרים חורגים מהרגלי האזנה ומהחינוך הקפדני של רבים מהמאזינים ה"קלאסיים". כך, מוזיקה ערבית, פרסית או הודית, אבל גם מוזיקה מערבית עתיקה או חדשנית — שחורגות מהמסגרת הטונאלית הקשיחה — נשמעות לרבים זרות ואף מעצבנות. "אנסמבל" תתבונן קצת בהרגלים האלה, ותתרכז בתשתית מוזיקלית אחרת — הסולמות המודאליים — שמאפיינים מוזיקה הודית, אך גם את שירת ימי הביניים במוזיקה האירופית. יושמעו ראגות מהודו, עם נגני סארוד, טאבלה וזארב, וגם שירים יפים מימי הביניים עם הקונטרה־טנור דומיניק ולאר והאנסמבל שלו.

הסדנה הבינלאומית לאופרה – קונצרטים פתוחים / הקונסרבטוריון ובית המידות בתל אביב, 14 עד 29 ביולי

ולמי שלא מפחד לצאת מהמזגן, הסדנה הבינלאומית לאופרה מתנהלת בתל אביב, ומהיום היא מציעה קונצרטים פתוחים לקהל. הסדנה נהפכה זה מכבר לאירוע קיץ אהוד ואטרקטיבי בתל אביב. היא כוללת כיתות אמן, חזרות ואודיציות שהקהל יכול ליהנות ולהפיק מהן. ביום שני 18 ביולי, למשל, יעלו תלמידי הסדנה לאודישן חי בפני הקהל, במתכונת של תחרות. חבר שופטים מקצועי יכריע, אבל תשואות הקהל אולי ישפיעו גם הן. עיקר העניין מתמקד, כמובן, בהפקות תלמידים נלהבות ורעננות של אופרות שלמות. שני להיטים יבוצעו השנה באולם של הקונסרבטוריון ברחוב לואי מרשל בתל אביב: "לה טרוויאטה" של ורדי, ו"נישואי פיגרו" של מוצרט. מסקרנת עוד יותר, "בטבעת החנק" מאת בנג'מין בריטן. האופרה היא אחת מכמה וכמה יצירות שנכתבו בהשפעת הנובלה המפחידה באמת של הנרי ג'יימס. למרות הקושי לשחזר על במה את הערפול שג'יימס יוצר באשר למציאות עצמה — בביצוע מתאים, יצירתו של בריטן בונה אווירה מסתורית, מוזרה ומאיימת מהסוג שקיים בסיפור. לטובת האווירה הזאת, "בטבעת החנק" לא תבוצע בקונסרבטוריון אלא בבית המידות ברחוב ליליינבלום בתל אביב, חלל שחודש אך שימר אווירה ישנה, ריחוק מהאור הבוהק התל־אביבי וסוג של ריחוק גם מתקופתנו. חלל זה יציע תפאורה מתאימה לאפלוליות הקודרת ולמסתורין המאיימים באופרה של בריטן. ההפקה הזאת תבוצע שלוש פעמים, ב–20, 21 ו–23 ביולי.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו