בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המלצות קלאסיות: 24.11 עד 31.11

תגובות
רביעיית קזלס
Josep Molina

רביעיית קזלס במרכז למוזיקה קאמרית תל אביב / ראשון, 27.11, 20:30, אודיטוריום הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה, תל אביב

בין הביצועים הרבים שברשותי לסוויטות לצ'לו סולו של באך, בלט לאחרונה, במספר השוואות, זה של הצ'לן ארנאו תומא: חד, אינטנסיבי, צליל יפה. תומא הוא הצ'לן של רביעיית קזלס, והקלטה זו מרמזת על היכולות של חברי הרביעייה: לצד הצ'לן, ורה מרטינז ואבל תומא בכינורות, ג'ונתן בראון בוויולה. הקבוצה המצוינת הזו תתארח ביום ראשון באודיטוריום הנעים של הקונסרבטוריון בתל אביב, ותגיש תוכנית אטרקטיבית: אופ' 18 מס' 1 מאת בטהובן — רומנטיקה מוקדמת; רביעייה אופ' 67 מאת ברהמס, שמייצגת את הרומנטיקה המאוחרת, וביניהן, שישה מומנטים מוזיקליים אופ' 44 מאת ג'רג' קורטג. יצירותיו של קורטג, יליד 1926, מושמעות יותר ויותר, ונראה שהן נקלטות בהדרגה ברפרטואר המרכזי.

מוצרט: רקוויאם — מנצח רנה יעקובס / ערוץ מצו HD, שישי, 25.11, 21:30, שידור חי

שידור ישיר מהאולם על שם בולז בהיכל הפילהרמונית של פריז. רנה יעקובס הוא אחד המנצחים הבולטים באסכולה ההיסטורית, בעיקר במוזיקה קולית. בערב זה ינצח על המיסה הובוקן 22 מס' 14, "מיסת ההרמוניה", מאת היידן, ואחר כך, על הרקוויאם של מוצרט. זה זמן מה יש אי שביעות רצון בין מוזיקאים וחוקרים מהגרסה המוכרת לרקוויאם. מוצרט מת במהלך חיבורו, והגרסה המוכרת כוללת השלמות רבות פרי עטו של תלמידו פרנץ קסאבר זיסמאייר. הרבה פגמים נמצאו בגרסה זו, מבחינת המבנה וההיגיון המוזיקלי, אף שבעוונותיי אני עדיין נהנה ממנה. יעקובס בחר לקונצרט זה בגרסה חדשה, שבה את ההשלמות כתב פייר־אנרי דוטרון. רק בערוץ ה-HD.

קלאסיקה בממד אישי – אור ירח" / קול המוזיקה, שבת, 26.11, 15:00

הקלטה של רסיטל מונחה ומוסבר ממוזיאון תל אביב. אסתרית בלצן בוחנת את סונטת "אור הירח" של בטהובן ואת גלגוליה ביצירות בטהובן, שופן, דביוסי והביטלס. לבלצן יש תהיות בנוגע לתהליכים שעברה המוזיקה מאמצע המאה ה–20. היא סבורה שהמעבר לאטונאליות יצר נתק בין המוזיקה הקלאסית לקהלה, וייתכן שאת ההמשכיות לקלאסיקה יש לחפש לעתים מחוץ לגבולות המקובלים, למשל באזורים כמו הביטלס. אני לא בהכרח מסכים, אבל מעניין לשמוע כיצד בלצן רואה את גלגולו של מוטיב מוזיקלי לאורך הדורות.

אלכסנדר קורסנטיה במרכז למוזיקה קאמרית תל אביב / שבת, 26.11, 20:30, אודיטוריום הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה, תל אביב

אלכסנדר קורסנטיה זכה בפרס הראשון בתחרות רובינשטיין ב–1995. הוא היה זוכה מאוד אהוד, ומאז שמר על מערכת קשרים עם עמותת רובינשטיין ועם ישראל, שכוללת הופעות לא מעטות, ברסיטלים ועם תזמורות שונות במוצאי שבת ינגן באודיטוריום של המרכז למוזיקה תל אביב תוכנית שכוללת את הסונטה האחרונה, המפוארת, מאת שוברט; וריאציות אופ' 34 מאת בטהובן; סונטה יפה במיוחד, הובוקן 16 מס' 49, מאת היידן, וגרסה לפסנתר סולו שקורסנטיה עצמו התקין ל"לה ואלס" מאת ראוול.

רוסיני: מיסה חגיגית קטנה — מנצח ריקרדו שאיי / ערוץ מצו, ראשון, 27.11, 21:30

המיסה החגיגית הקטנה נכתבה ב–1863. רוסיני חזר מפרישה ממושכת וכתב קבוצה של יצירות מאוחרות. את המיסה הזו הוא כינה "האחרונה בחטאי הזקנה שלי", והיא יצירה מוזרה מעט, עם אווירה ספק עולצת ספק מקאברית. הליווי הכלי נכתב תחילה לשני פסנתרים והרמוניום, ואחר כך החליט רוסיני לכתוב גם ליווי תזמורתי קונבנציונלי ומלא יותר. ריקדו שאיי מנצח על גרסה תזמורתית, מעט מכופתרת. לליווי צליל שגרתי יותר, אבל ייחודה של היצירה נשמר גם בה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו