שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

פנינים מהפסנתר וקרני קול מהצ'לו

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

הצלילים הראשונים שנשמעו עם הכניסה לאולם בו נוגן הקונצרט לסיום העונה של הסידרה הקאמרית בקונסרבטוריון הישראלי (שטריקר) התחרו ביופיים. קשה היה להחליט מה יפה יותר - הפנינים שניתכו מפסנתרו של אסף ויסמן, קרני הקול החמימות שהוקרנו מהצ'לו של מיכל קורמן, או הדיוק בהבעה וניקיון של הכנר דייויד מקרול.

ואולי עלתה דווקא על כל אלה המוזיקה, מאת פאול בן חיים, "וריאציות על נושא עברי": תמיד מפתיע להיווכח מחדש כמה נפלא מלחין זה, כאן ביצירה מהעשור הרביעי של המאה ה-20, בו הפך מפרנקנבורגר ממינכן לבן חיים התל-אביבי. ה"עבריות", כדברי כותרת היצירה, כבר אומצה על ידו, כמטבע לשון עובר לסוחר באותם הזמנים; אבל באיזה עידון וטעם, וכמעט בעל כורחו, כאילו הוא מתנגד בסגנונו האירופאי לאידיאולוגיה שהכריחה אותו להטמיע יחד עם הציונות גם את המאפיינים המוזיקליים המזרחיים-כביכול עליהם הוחלט כמייצגים את הלאום החדש שנוצר, ואת העבריות שעליה מי שמע כלל במינכן.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ