"השדיים של טירזיאס": מביך ומשעמם

הפקת "השדיים של טירזיאס" היתה אמורה לשעשע, אבל התבררה כמופע מפוקפק. ייתכן שעצם הרעיון להעלות אופרה זו היה טעות

חגי חיטרון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
חגי חיטרון

"השדיים של טירזיאס" מאת פולנק מאופיינת כראוי - למשל בתוכנייה הרשמית שהכינו מפיקי ההצגה שמועלית עתה בסדנת האופרה הבינלאומית בתל אביב - כ"אופרה בופה סוריאליסטית". פרנסיס פולנק הלחין, ב-1945, מחזה של גיום אפולינר מ-1917.

תמצית: תרז נהפכת למצביא הגנרל "טרזיאס", השדיים שלה נהפכים לבלונים ומתעופפים להם; בעלה הזנוח מצליח להוליד צי שלם של ילדים בלי עזרת נשים. להתבדחות יש גם מסר - "עשו אהבה, לא מלחמה". בגישה סלחנית אפשר לומר שיש טיפת עניין היסטורי בהפניית מבט אל תפלות שהיתה יכולה להצחיק צרפתים בתקופה מסוימת, אולי בעזרת מוזיקה משובבת. בפועל, גישה סלחנית מעין זו התבררה הפעם כטעות מביכה. האחריות לטעות מוטלת על ההנהלה החדשה של הסדנה האופרה הבינלאומית לאופרה בתל אביב ובראשה ג'ון נוריס.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ