שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

מריאנה וסיליייבה: אכן, אפקט "וואו"

הטכניקה המהממת של מריאנה וסיליייבה שביצעה את 24 הקפריסים של פגניני, הציגה בבהירות את השאלה "האם זו יצירה טובה באמת?"

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

"וירטואוזית" היא לשון המעטה - כאפיון יכולתה הטכנית של הכנרת מריאנה וסילייבה. תמצית קורותיה: עוד לא בת 30, גדלה ברוסיה (בת מוזיקאים), עטורת פרסים. באחרונה השתקעה בישראל, קיבלה דרכון, לומדת עברית, מגיחה מכאן להופעות בחו"ל, מלמדת במדריד. הרסיטל באולם ימק"א בירושלים שבו ביצעה את 24 הקפריסים של פגניני לפני אולם מלא למדי היה אירוע מיוחד. ראשית בגלל הנדירות - בעשרות השנים האחרונות בוצעה יצירה זו בארץ רק פעמיים שלוש בקונצרט פומבי (המופע הבולט: שלמה מינץ באולם נוגה, לפני שנים רבות. אגב, מינץ נכח בקונצרט של וסילייבה עכשיו). שנית- מפני שהיצירה מיוחדת באשר היא עוסקת לכאורה יותר בכינור - בצלילים שאפשר להפיק ממנו ובמפגני הזריזות שאפשר להראות בו - ופחות ב"מוזיקה".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ