בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סיום סדנת הפסנתר הבינלאומית "תל חי": גלי עד גבה גלי

11 כישרונות צעירים, וגם אחד ממוריהם, מילאו תוכנית שהציגה את אמנות הפסנתר הרומנטי בתפארתה

7תגובות
הקוריאנית היוג'ין שין. שופן שנלמד היטב
מוטי מילרוד

בשיחה עם אריה ורדי, לפני שנים, העליתי — שלא בטובתי — את ההבחנה השדופה והמקובלת בין יצירות לפסנתר שהן "קודם כל מוזיקה" (באך, סקרלטי, היידן, מוצרט, שוברט, שומאן, ברהמס) ואחר כך פסנתר, ובין יצירות שהן בעיקר פסנתרניות (שופן, רחמנינוב, ראוול ועוד). ורדי צלף בי בעדינותו הדיפלומטית והבהיר כי היצירות ה"פסנתרניות" הן אלה שמממשות את הפוטנציאל האדיר של הכלי, חושפות את פלאיו, את יכולתו לספק הכל: גם זמרה (מכלי הקשה!) שמדברת ישר אל הלב, גם עושר צבעים דמוי תזמורת, גם כישופי מירקם והרמוניות והמצאות וגם — ואין...

קבלו גישה מלאה לכל תכני הארץ באתר ובסמארטפון



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו