אנסמבל מיתר: לפני ששנברג נהפך למפחיד

איזו מין הנאה גורמת הסימפוניה הקאמרית מס' 1 של ארנולד שנברג, יצירה שכיכבה כאחד השיאים של פסטיבל פליציה בלומנטל

חגי חיטרון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
חגי חיטרון

סביר לסבור, בהכללה, כי השישייה "ליל זוך" של ארנולד שנברג, מ–1899, היא כבר חלק לא־פרובלמטי ברפרטואר הקונצרטים הקלאסיים — גם כשמדובר במאזינים החוששים ממוזיקה המכונה "מודרנית". לא כך "הסימפוניה הקאמרית" מס' 1 של שנברג, שנולדה ב–1906. היא משהו שונה, מאתגרת הרבה יותר את האוזן השמרנית. היצירה הצטלצלה הפעם בידיהם האמונות של חברי אנסמבל "מיתר", בניצוח יובל צורן. נסיבות: הפסטיבל השנתי ע"ש פליציה בלומנטל. ככל שזיכרוני מגיע, פסטיבל זה, לפחות בתחילתו, לא עסק הרבה במוזיקה מודרנית.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ