איזו מנגינה של שוברט היא היפה מכולן?
שתי שוברטיאדות התקיימו בסוף השבוע, בתל אביב וביישוב נטף. לדברי המלחין משה זורמן, באירוע השוברטיאדה בתל אביב, אליפות היופי מגיעה ל"זו־הי המנ־גינה", מתוך הסימפוניה הבלתי גמורה
השוברטיאדה בתל אביב אורגנה כאירוע חריג במסורת השוברטיאדות הישראליות השנתיות שיזם ומנהל הצ'לן רז כהן. הרעיון הוא הברקה של כהן: שוברטיאדה בלי יצירות של שוברט עצמו, אלא עם יצירות שחוברו כעיבוד ליצירותיו, או על בסיסן, או בהשראתן.
התוצאה: קונצרט רב תוכן, ארוך — אולי יתר על המידה, ובו תשע "התעסקויות", פרי עבודתם של תשעה מלחינים, במנגינות ידועות של שוברט. ההתעסקויות, התברר בבהירות בקונצרט, מאופיינות ברמות שונות של הצלחה אמנותית. למשל: עיבודים מפריו של ליסט ומפריו של בוזוני עומדים בדרגה אחרת מיצירה שוברטית מאת ליאופלד גודובסקי. גם רמות הביצוע שהופגנו בקונצרט היו שונות, במישור זה בלטו בעיקר הנשפנים דלית סגל (קרן) ודני ארדמן (קלרינט) והפסנתרן מיכאל זרצקל.