"דון קרלו": ייתכן שהאופרה הזאת זקוקה לזמרי־על שעלותם חורגת ממגבלות התקציב

גרסתו של הבמאי ג'נקרלו דל־מונקו ל"דון קרלו" האירה, שלא בטובתה, את הבעיות המסובכות של היצירה הענקית. הובלתו של המנצח דניאל אורן, בחלק הראשון, היתה רעשנית

חגי חיטרון
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
חגי חיטרון

פגישה עם האופרה "דון קרלו" בגרסה שמועלית בימים אלה באופרה הישראלית הבהירה לי, בתוך דקות ספורות, את הסתייגותו של החוקר יהואש הירשברג (בספרו "קסם האופרות של ורדי") מהגרסה הזאת. אין זו גרסה קצרה, היא נמשכת שלוש שעות וחצי (ברוטו), אך חסרים בה קטעים משמעותיים הכלולים בגרסה הצרפתית המרתונית שמביאה את העלילה במלואה. עם זאת, ייתכן שאפשר לפתור את הבעיה באמצעות כתוביות שמוקרנות מיד בפתיחה או עוד לפניה ומכניסות את הצופים להקשר המלא של הסיפור.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ