איוון פישר יצר פרובוקציה בצלילים מלטפים
המנצח ההונגרי־היהודי הוביל את הפילהרמונית בשפת גוף מאופקת ובהתרסה כבושה נגד הציפיות המושרשות
זו הפעם השלישית שהמנצח ההונגרי־היהודי איוון פישר — מוזיקאי נחשב בארצו ולא רק בה — מתארח בפילהרמונית. הביקורים הקודמים היו ב–1990 וב–1997, ומבקרי הקונצרטים ההם מטעם "הארץ" לא יצאו מגדרם.
היצירה המרכזית והחשובה בקונצרטים עם פישר הפעם היתה הקונצ'רטו לפסנתר של שומאן, בכיכובו של דניל טריפונוב כסולן. הביצוע נידון כבר כאן לפני ימים אחדים כאשר נכלל בסדרה אחרת של הפילהרמונית. אציין רק שהתענגתי מאוד על ההדרן שטריפונוב נתן — ה"אנדנטה סוניאנדו" מתוך הסונטה מס' 8 של פרוקופייב; מעדן מינואטי־ואלסי מתוחכם זה כמו האיר באור ביקורתי חלקים מסוימים אחרים בקונצרט. שאר התוכנית בקונצרט היה מוזיקה קלה בדרגות שונות של קלות ושל חשיבות: יצירות קצרצרות מאת דבוז'ק, ברהמס, ברטוק, יוזף שטראוס, יוהן שטראוס, קודאי.