חגי חיטרון

כותרת הקונצרט — שנבנה כשתי מחרוזות של יצירות קצרות ולא קצרות — היא "אש האהבה", לקיטשיות של הכותרת יש נסיבות מקלות: שמה של הקנטטה של הנדל, שחתמה את המחרוזת הראשונה, הוא "בין הלהבות".

אבל כותרת היא עניין שולי. במהות, זה היה קונצרט שגרף התלהבות עזה במיוחד של הקהל, תגובה מובנת ובעיקרה גם מוצדקת. מדובר כאמור בשתי מחרוזות, בסך הכל 15 יצירות, שבע מהבארוק, ועוד שמונה שירים דרום־אמריקאיים, רובם מאת מלחינים ידועים. אולם רקנאטי במוזיאון תל אביב היה מלא, כ–500 איש ואשה. לא קהל צעיר, אמנם, אבל הישג שמעורר את השאלה אם קונצרטים מעורבים, קלאסיים־פופיים, הם הדרך היעילה לקירוב מאזינים חדשים (אולי יהיו גם צעירים) למוזיקה קלאסית.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ