עינב ירדן מבליטה את העדינות של שומאן

האלבום מיצירות שומאן של הפסנתרנית עינב ירדן מצטיין באינטימיות, המבליטה את הליריות והדמיון של המלחין

אמיר מנדל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
אמיר מנדל

המלה הראשונה שעולה לתודעה אחרי האזנה לאלבום שומאן החדש של הפסנתרנית עינב ירדן היא "אינטימיות". את הרומנטיקה העמוקה של שומאן מפרשים בדרכים רבות, וירדן נמנעת מהגישה הנפוצה של פרשנות דרמטית ומוחצנת. במקום זאת, היא מבליטה את הצדדים הליריים והעדינים בכל היצירות שבאלבום.

המבחר מעניין. הפנטזיה אופ' 17, יצירה ששומאן חיבר בגיל 26, היא מהיצירות הבולטות והמושמעות של התקופה המוקדמת ביצירתו. "תמונות יער", אופ' 82, שייכות לתקופה הבוגרת, ועדיין הבריאה פחות-או-יותר של שומאן, ונמנות עם מחזורי המיניאטורות לפסנתר, צורה אותה שכלל במיוחד. שלוש הפנטזיות אופ' 111 מבוצעות פחות. הן שייכות לתקופה המאוחרת ביצירתו, כשמחלה פסיכיאטרית כבר פגעה במידה ניכרת בבריאותו ובתפקודו. היצירות מהתקופה הזו שנויות במחלוקת. לטעמם של רבים, ואני בתוכם, עוצמת הכתיבה שלו דהתה בתקופה זו והיצירות נוגעות פחות ללב.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ