הארנב שבא להציל, לצלילי נבל

תחרות מדומיינת שררה בקונצרט שהגישו נגנים צעירים: יצירה ישראלית חדשה שמפלרטטת עם "גבעת ווטרשיפ", מול יצירה צרפתית ידועה על "מסכת המוות האדום"

חגי חיטרון
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
חגי חיטרון

חובת קיטורים מתמדת חלה עלינו, אבל נחטא לה לרגע ונודה כי סצינת הקונצרטים הקלאסיים בישראל אינה רק רבת כמות אלא גם מגוונת ומרתקת. המחשה לכך ניתנה באירוע מיוחד שהיה בסוף השבוע שעבר: קונצרט בעונה החמישית של סדרה ושמה "הנבל במרכז", בעריכת הנבלאים מריאנה שוורצברט וליאור עוזיאל.

מזווית אישית, קונצרט זה הצטרף לשני אירועים מילוליים־מוזיקליים אחרים שחוויתי לאחרונה, שהמחישו את הפוטנציאל המעניין של הצמדת מוזיקה למלים. השניים האחרים היו הצמדת מוזיקה לטקסטים ישראליים — פעם אחת למחזה ובפעם האחרת לסיפור של חנוך לוין. האירוע השלישי צירף מוזיקה לספרות. איזה מין צירוף? לא מדובר כלל בהלחנה, אלא בהצבה בסמוך; המלים אינן מושרות אלא מדוברות והמוזיקה מוצבת כנגדן, חוצצת בין קטעי הדיבור או מבוצעת יחד איתם, בכל מקרה לא כרקע או כליווי אלא כתוספת שקולת ערך. המלים אמורות לצאת נשכרות מהצלילים, המוזיקה אמורה לצאת נשכרת מהמלים.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ