ב"כך עושות כולן" המתח בין התשוקות המיניות למוסכמות נשאר כבוי

באופרה של מוצרט יש לחשוף בעדינות את התשוקות הכמוסות ואת סימן השאלה המפוכח שמוצב על הנישואים ועל מונוגמיה. לא כך היה בבכורת המופע בבימויו של הקולנוען אטום אגויאן

"כך עושות כולן" באופרה הישראלית
"כך עושות כולן" באופרה הישראליתצילום: יוסי צבקר
אמיר מנדל
אמיר מנדל

האופרה הישראלית, כך נראה, מעלה את רף האתגרים שלה. מצד אחד, יש הפקות חדשות ויצירות שאינן להיטים מוכרים, כמו "הנוסעת" של ויינברג, שהיתה, לטעמי, הפקה מרתקת ומרגשת. מצד שני, ניתן מקום לאופרות הנפלאות והמתוחכמות של וולפגנג אמדאוס מוצרט. הפעם זוהי "כך עושות כולן", השלישית בטרילוגיית האופרות שמוצרט חיבר לליבריות של לורנצו דה פונטה, והיא גם המורכבת בין השלוש. "נישואי פיגרו" נישאת על רצף של אריות מדהימות ותפניות שנונות בעלילה. ב"דון ג'ובאני", מתלכדות המוזיקה והדרמה למערבולת מסחררת אחת.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ