"גבר מת מהלך": התפעלתי מאיכות הביצוע, אבל לא נהניתי מהמוזיקה

הבימוי מעולה, עיצוב הבמה מרשים, הזמרים מצוינים והסיפור מציע שפע של דרמה. למרות זאת המוזיקה היא בעוכרי האופרה "גבר מת מהלך"

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מתוך האופרה "גבר מת מהלך". שפה מוזיקלית שטוחה
מתוך האופרה "גבר מת מהלך". שפה מוזיקלית שטוחהצילום: יוסי צבקר
אמיר מנדל

"גבר מת מהלך" באופרה הישראלית היא הפקה מושקעת ואיכותית מאוד. הבימוי מעולה, מהודק וקולח. עיצוב הבמה והתאורה מרשימים ומאוד אפקטיביים מבחינה רגשית. הזמרים מצוינים והסיפור — שנלקח מן המציאות — מציע שפע של דרמה.

"גבר מת מהלך" גם מחדדת את הדיון על יחסי הכוחות בין היסודות שמרכיבים אופרה במאה ה–21. מוסכם שהאופרה כיום היא אמנות טוטאלית — לא רק מוזיקה אלא גם משחק, בימוי, עיצוב במה ותלבושות, תאורה, וידיאו ארט, כל מה שנדרש כדי ליצור חוויה רב חושית וכוללת. עם זאת אופרה היא לא הצגת תיאטרון שהמוזיקה משמשת בה קישוט או רקע, אלא מופע שבו עיקר הדרמה והתהליכים הרגשיים נישאים על גבי המוזיקה. גם עם איכויות בימתיות יוצאות דופן, הפקת אופרה מתקשה לעמוד איתן אם המוזיקה אינה נותנת לה עמוד שדרה דרמטי. הליבה המוזיקלית של היצירה היא נקודת התורפה שלה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ