"אידומנאו": היה כדאי להירטב בגשם בדרך לאופרה הזאת

"אידומנאו" מאת מוצרט היא אופרה שכמעט אינה מבוצעת. ההפקה החדשה שלה במשכן האופרה בתל אביב מהנה מבחינה מוזיקלית, מרשימה חזותית ולרגעים מרגשת מאוד

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
"אידומנאו". האופרה ה-12 מתוך 22 שמוצרט חיבר
"אידומנאו". האופרה ה-12 מתוך 22 שמוצרט חיברצילום: יוסי צבקר
אמיר מנדל

נרטבתי בגשם בדרך למשכן האופרה בתל אביב ועוד יותר ביציאה ממנו. בדרך הביתה יכולתי כבר לומר שהיה כדאי להירטב. ההפקה החדשה של "אידומנאו" מאת מוצרט מהנה מבחינה מוזיקלית, מרשימה מבחינה חזותית וסוחפת מבחינה דרמטית. היא יוצרת מכלול שרוב חלקיו משתלבים זה בזה לחוויה אופראית סוחפת ולרגעים מרגשת מאוד.

"אידומנאו" היא האופרה ה–12 מ–22 שמוצרט חיבר. רובן, באופן מפתיע, מבוצעות מעט מאוד. אפשר לנחש שאחת הסיבות לכך הוא הרף שמציבות "נישואי פיגרו", "דון ג'ובאני" ו"כך עושות כולן" — שלוש האופרות שמוצרט חיבר לטקסטים של דה פונטה. המוזיקה שנכתבה להן מדהימה ומתחברת עם התהליכים הנפשיים שמתוארים בטקסט באופן מלוטש ומושלם כל כך, שכמו כל יצירה אחרת נשמעת פגומה במקצת על ידן.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ