שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית בירושלים: מנגנים היטב, אז מה

טריו "הארכידוכס", בקונצרט השני של הפסטיבל הבינלאומי בירושלים הותיר טעם של אכזבה

חגי חיטרון
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
הספנתרן סאנווק קים, הכנר מיכאל בארנבוים ונגן הצ'לו אישטוון וראדיצילום: דן פורגס
חגי חיטרון

סאנווק קים, פסנתרן בריטי צעיר, מיכאל בארנבוים, כנר כל־אירופי, בנם של מנהלת הפסטיבל אלנה בשקירובהודניאל בארנבוים, ומוזיקאי מצוין בזכות עצמו, ואישטוון ורדאי, צ'לן הונגרי צעיר, חברו לטריו "הארכידוכס" של בטהובן.

הצלילים, מהזווית של הסאונד לבדו, היו גדולים, ברורים, נעימים מאוד לאוזן, הנגינה רבת טעם, הפראזות של הצ'לן יפות במיוחד. ובכל זאת, הביצוע התנהל בלי החשמל המצופה, הקרין סולידיות שמשיקה לשיעמום. כאילו שהנגנים לוקחים, למשל, את הוראת ה"מודרטו" של הפרק הראשון, המהיר, בצייתנות מופרזת, וכך גם בפרק האחרון. מזווית אירונית מעט, זה נשמע כמו מאמץ דידקטי להמחיש את העובדה שביצוע מלהיב זקוק לעוד "משהו", מלבד נגינה מקצועית.

הקלריניסטית שירלי בריל, הפסנתרן יונתן ענר והצ'לן טים פארק מבצעים יצירה מאת זמלינסקיצילום: דן פורגס

עוד כללה התוכנית (הגדושה, כמקובל בפסטיבל, והערה זו אינה גינוי), חמישייה מאת זמלינסקי, שהרומנטיות היוקדת שלה אינה מצדיקה את ארכנותה, ובוצעה בצורה מרשימה ומעלה בידי הקלרינטיסטית שירלי בריל, הפסנתרן יונתן ענר (בעלה) והצ'לן טים פארק.

הקונצרט נפתח ברביעייה מאת בטהובן (18/3) עם "הרביעייה הירושלמית" (שכבר מיותר לשורר את שבחיה), וכלל גם "מחולות סלאביים" של דבוז'ק, עם הפסנתרנים פלמנה מנגובה וסאנווק קים, בארבע ידיים.

הפסנתרנים פלמנה מנגובה וסאנווק קיםצילום: דן פורגס

אילו היו ה"מחולות" משובצים לסיום (ולא "הארכידוכס"), הקונצרט כולו היה משאיר טעם שמח.

הקונצרט השני בפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית בירושלים. מנהלת אמנותית: אלנה בשקירובה. אולם ימק"א, 4.9

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ