בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הפסטיבל הבינ"ל למוזיקה בירושלים

מצוינים עם בטהובן

רביעיית "מיכלאנג'לו" ביצעה שלוש יצירות מופת של בטהובן בערב אחד. בשביל זה יש פסטיבל

2תגובות

יפה ומפתה לכתוב שרביעיית כלי הקשת "מיכלאנג'לו" היא מפגש רב־לאומי של נגנים מרומניה, רוסיה, יפן ושוודיה, אבל זה מוגזם. מדובר בהרכב אירופי שפועל ככזה כבר 14 שנה, הכנרת והצ'לן הם זוג נשוי, בסיסם של הארבעה הוא גרמניה.

נכון לכתוב שרביעיית "מיכלאנג'לו", בהופעתה בפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית בירושלים,  הגשימה את הציפיות, בקונצרט בטהובן שהגישה, שאיכותו הפסטיבלית היתה ידועה מראש. אירוע פסטיבלי של ממש, שהרי מלחין אחד בערב אחד זה מיוחד.

רביעיית "מיכלאנג'לו". נגנים מרומניה, רוסיה יפן ושוודיה שהתאחדו בגרמניה
דן פורגס

ונכון לכתוב — וגם זה היה צפוי מראש — שגיוון בכלל לא חסר באירוע כזה. בטהובן כבר דאג לכך, עם מבול ההתרחשויות המטלטלות שברא, הגשמה עילאית של ריבוי בתוך אחדות, בכל רביעייה שחיבר.

אז על מה נשאר לחוות דעה? רק על איכות הביצוע ועל החוויה הצלילית, שבקונצרט חי אמורה להיות עשירה יותר ממה שמקבלים במערכות שמע בבית.

איכות הביצוע היתה מעולה, אף כי הרגשתי מדי פעם צורך ביתר חדות ופסקנות, ובפחות רוך, וביותר קיצוניות דינאמית — בהצגת נושאים בטהובניים פסקניים לא שירתיים. אז מה. אין בתחושה זו ערעור על רמת הביצוע המצוינת. יתרה מזו: יתכן גם שאותו ביצוע ממש, אילו התרחש באולם בעל אקוסטיקה "אנליטית" כמו זה של הקונסרבטוריון בתל אביב ("שטריקר"), לא היה משאיר מקום לשום הסתייגויות. בימק"א, כדי לקבל מירקם של רביעייה במלוא עושרו — חשוב לשבת קרוב ובאמצע.

קונצרט מס' 3 בפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית בירושלים. אולם ימק"א, שישי בערב, 2.9



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו