בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פיאצולה, משפחת בנאי וכלי הקשה: מי שלא בא הפסיד

אנסמבל "טרמולו" שילב כוחות עם קרן הדר: אפשר לדמיין ליהוק אפקטיבי יותר במשיכת קהל חדש אל באך, דיקא ודה־פאליה?

תגובות
קרן הדר עם "טרמולו". תוכנית אטרקטיווית שעוד תחזור צילום: פנינה חיטרון
פנינה חיטרון

"מפיאצולה עד משפחת בנאי" — זו הכותרת שהוצמדה למופע מרכזי בפסטיבל לכלי הקשה שאירגן מועדון צוותא בתל אביב. משתתפי המופע: חמישיית המקישנים "טרמולו" (בתופים ובכלי הקשה מלודיים), והסופרן קרן הדר.

הדרך אל החלק הפופי (מאיר בנאי, אהוד בנאי, יוסי בנאי) היתה מפותלת והקהל הובל בה — כרצוי וכראוי — בלי שום הפסקה. דרך מרתקת שתחנותיה הן יצירות מאת תומר יריב (חבר האנסמבל), דיקא, דה־פאליה, חצ'טוריאן, ופיאצולה כמובן.

רוב הקהל היה מבוגר אך קשיש פחות מאשר בקונצרטים קלאסיים רגילים. בלי ספק סממן של אטרקטיביות הצירוף "הדר פלוס טרמולו" למאזינים בעלי טעמים מגוונים.

בכותרת, כאן, כתבתי גם "באך" — למרות שלא היתה יצירה של באך בתפריט. חבל, באך היה תחנה מתבקשת חסרה. מעוניינים בהמחשה קצרה קלה עד כמה באך יוצא טוב (גם) בכלי הקשה? דוגמה לכך זמינה בתוך שיחה שקיים אריה ורדי עם תומר יריב ועדי מורג לפני כמה שנים, בטלוויזיה החינוכית:

אינטרמצו עם אריק: פרקדו - דלג

בדרך אגב: התאמתה של רב־קוליות בכלל (ובאך בפרט) לכלי הקשה קפצה מיד לראש כאשר המקישנים ביצעו את "פוגאטה" מאת אסטור פיאצולה.

אבל גם בלי באך, התוכנית הפגינה שום שכל. "שוליית הקוסם" ו"מחול החרבות" ובני משפחת בנאי הם מנות בטוחות, פיאצולה אפילו יותר. מוזיקה "גדולה" ממש? היתה. לטעמי, שבעת השירים מאת דה־פאליה הם מחרוזת ש"מופלאה" היא לשון המעטה לה. ביצועה של קרן הדר את השירים היה טוב. אישית: השימוש ברמקולים הפריע לי, למרות שההגברה ותוספת ההדהוד היו מדודות. הצדקה אפשרית כנגדי: זמרת זקוקה לחיזוק, כאשר כלי הקשה מלווים אותה.

ומה היה החלק הכי מעניין בתוכנית? בשבילי זו היתה היצירה "איבן בטוטה", מאת תומר יריב, שהשראתה היא הסיפור על חייו ומסעותיו של הנוסע הערבי בן המאה ה-14 (אולי הגדול שבנוסעים בכלל).

Tremolo Percussion Ensemble - Ibn Battuta - דלג

"איבן בטוטה" של תומר יריב ממחישה את הערתו (בשיחה קצרה כאן בשבוע שעבר) לפיה במוזיקה בת ימינו לכלי הקשה היזון חוזר בין יוצר למבצע הוא אלמנט אופייני. קל וחומר כשהם אותו אדם. ופטור בלי הסתייגות אי אפשר: "איבן בטוטה" של יריב לכדה אותי, "ג'יירו" של יריב, למערכת תופים (שני מתופפים) שפתחה את הקונצרט, נשמעה לי ארכנית מאוד.

סך הכל: מי שלא בא — הפסיד. אבל: "טרמולו" וקרן הדר יחזרו ויופיעו בתוכנית זו גם במקומות נוספים.

חמישיית כלי ההקשה "טרמולו" עם הזמרת קרן הדר. מועדון צוותא בתל אביב, 1.7



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו