איך מצייצים מונטוורדי? על עתיד האופרה בעידן הטוויטר

400 שנה עברו מאז עלתה האופרה הראשונה, והתפוסה הפוחתת בבתי האופרה באיטליה — לא כולל "לה סקאלה" — מאותתת שהז'אנר חייב להתחדש. וגם: פיתרון לונדוני לניסיונה של המוזיקה הקלאסית להתחדש. ומה קורה למוזיקה בפסטיבל ישראל

נעם בן זאב
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
נעם בן זאב

״תיאטרו סן קרלו״ בנאפולי, ״תיאטרו מאסימו״ בפלרמו, ״לה סקאלה" במילאנו, ״לה פניצ׳ה״ בוונציה, ״תיאטרו קומונאלה די בולוניה״, ה״ארנה״ בוורונה, ״תיאטרון ורדי״ בפארמה — צריך להמשיך? ברחבי איטליה ניצבים, כמגדלורים תרבותיים היסטוריים, עשרות מקדשי־מוזיקה מרהיבים שמעידים על האמנות שנולדה וצמחה בארץ זו: האופרה. אולמותיהם של בתי האופרה עגולים וגבוהים, יוצרים את האקוסטיקה המיוחדת שגורמת למוזיקה להישמע כאילו היא מהדהדת מתוך הראש ולא נשמעת ממקור חיצוני; והעיצוב שלהם: צבעי האדום־זהב, השיש והקטיפה, המרפסות הקטנות מהן צופים בבמה קומה מעל קומה, העיטורים — די בעיצוב הזה לגרום לחווייה מוזיקלית, עוד בטרם מנגנת התזמורת את הצליל הראשון ב״אוברטורה״, הפתיחה לאופרה.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ