המנוי אינו זמין

כך מרחיקה שיטת המנויים את הצעירים מקונצרטים

העובדה שרוב הקהל בקונצרטים הוא מבוגר לא קשורה לאופי המוזיקה הקלאסית אלא לשיווק הכרטיסים בשיטת המנויים שאינה מתאימה לצעירים. וכן, גם למחירים מרקיעי השחקים. איך להחזיר את הקהל לאולמות - רשימה שנייה

נעם בן זאב
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
נעם בן זאב

״זה לא שקהל הקונצרטים הולך ומזדקן עכשיו: הוא תמיד הלך והזדקן״ (הנרי פוגל, מנכ״ל התזמורת הסימפונית שיקגו)

נדמה שהקלישאה הזאת, שאין ״צעירים״ בקונצרטים, רק הולכת ומתקבעת. כולם באים לקונצרטים ומצקצקים בלשונם, אה, אין כאן ״צעירים״. ומהו פולחן הנעורים הזה? למה כל כך נחוץ לאנשים לראות ״צעירים״ באולם הקונצרטים הקלאסי, ולמה מתעורר בהם אושר אמיתי כשהם מבחינים בכמה בני נוער באולם? לכאורה זו עוד קובלנה של המבוגרים על הדור שהולך ופוחת. בתוך־תוכם, עם זאת, מקננת בקהל הקונצרטים המבוגר תחושה אחרת: הם מפחדים מכליונם. הם רואים בעצמם זן נכחד וזקוקים לדם הצעיר שימתן קצת את החרדה הקמאית הזאת, את המוות שכביכול מציץ אליהם מכל עבר.

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ