שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

כדי לנגן את העבר צריך לנסוע אל העבר

עילם רותם חוקר כתב יד מוזיקלי ייחודי מתחילת המאה ה–17, ונסע עד איטליה כדי לנגן אותו כמו שצריך. ואילו המלחין הצרפתי מיכאל לוינס, בנו של הפילוסוף ותלמידו של אוליבייה מסיאן, יבצע הערב את יצירותיו בתל אביב

נעם בן זאב
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
נעם בן זאב

לפני כ-15 שנה קנה אספן אמנות כתב יד מוזיקלי בשוק פשפשים ליד וינה, ושילם 60 אירו תמורתו. לאחר כמה שנים במגרה, עילעל בתווים קרוב משפחה של אותו אספן, בעצמו מוזיקאי שמנגן מוזיקת בארוק, והראה אותו לחבר - והשניים הבינו שכתב היד הזה הוא בעל ערך. הם צילמו אותו, ושלחו אותו לסות'ביס למכירה פומבית. ב-2007 כתב היד נמכר לקונה אנונימי בעבור 65,350 ליש"ט, ונעלם - ולמרבה המזל נותרו לעולם הצילומים שנעשו לתווים. ועוד למרבה המזל, התוודע אליהם המוזיקאי הישראלי עילם רותם, ממקימי האנסמבל הקולי הבארוקי ״נביאי הקווינטה״ וזמר וחוקר מוזיקה בעצמו: ״נדהמתי כשראיתי את האוצר הזה״, אומר עתה רותם, שהחליט לחקור את כתב היד, ובאמצעותו לשפוך אור על מה שעדיין נותר תחת מעטה מסתורין מתקופת הבארוק המוקדם, סביב השנה 1600: פרקטיקת הביצוע המוזיקלי, משמע לא רק מה כתבו אז, אלא איך ניגנו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ