בעיני השלטון המוזיקה הזאת מסוכנת

מוזיקה חדישה לא נועדה להרגיע אלא לעורר מחשבה לפחות כמו הצגה בתיאטרון אל־מידאן. וגם: תהיה זו אשליה לחשוב שהחלשת המוזיקה הקלאסית המערבית תביא לפריחתה של המזרחית, או להיפך

נעם בן זאב
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
נעם בן זאב

האם אתם מכירים את סימון סטין אנדרסן, הלמוט אורינג, או סלווטורה שארינו? יש להניח שלא, ואם כן - אתם בוודאי אוהבים נלהבים של מוזיקה חדישה, מהקצה של הסצינה המוזיקלית העכשווית באירופה.

מוזיקה של מלחינים אלה, ושל רבים אחרים, ביניהם גם הישראלים גוני פלס ואדם מאור, נכללה בערב הנעילה של פסטיבל "צליל מעודכן" בסוף השבוע שעבר. רוב האנשים לא היו קוראים לה מוזיקה. קרשים, פסנתר שבין מיתריו נתחבו חפצים שונים, צינורות, סרגלים רוטטים: אלה כמה מהאמצעים, פעם היו קוראים להם כלי נגינה, ששימשו להפקת המוזיקה בערב זה. גם מכלי הנגינה המסורתיים, כמו חליל, צ'לו, מצילות וסקסופון סופרן, שעליהם ניגנו בדרך מסורתית, לא נשמעה מוזיקה שאנשים רגילים לשמוע: הזמן המוזיקלי שלה אחר, היחס בין הכלים אחר, צבעי הצליל אחרים. כל האסתטיקה, המחשבה והמטרה של מוזיקה זו אחרות. מעודכנות, כשם הפסטיבל.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ