בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מכות בדרך: הישראלי שהצליח בהוליווד

חיים מזר למד מוסיקה בברקלי והחליט לנסות להשתלב כמלחין בהוליווד. אחרי ש"חטף ולמד הרבה" ממלחין מצליח, יצא לדרך עצמאית

16תגובות

המלחין והפסנתרן חיים מזר עוד לא בן 30 וכבר הצליח להתברג לתעשיית הסרטים בהוליווד. בימים אלה הוא מלחין פסקול ל"The Iceman", סרט מתח עם וינונה ריידר, מייקל שאנון, ריי ליוטה וכריס אוונס. במקביל הוא מתפרנס מכתיבת מוסיקה ל"Mom Teen", תוכנית ריאליטי מצליחה באם-טי-וי.

בראיון טלפוני מדירתו בלוס אנג'לס, נזכר מזר בלימודיו במגמת המוסיקה של בית הספר התיכון כצנלסון בכפר סבא. "שם גיליתי את הג'ז, הגרוב והפאנק. פתאום הכרתי מוסיקאים לא-חנונים, נגנים עם השפעות מוסיקליות רחבות יותר מאשר שופן ומוצרט", הוא אומר.

מזר, שלמד בילדותו לנגן על פסנתר בקונסרבטוריון גבעתיים, שימש קלידן ומעבד מוסיקלי בלהקות צבאיות. בתום השירות הצבאי למד בבית הספר למוסיקה רימון ולאחר מכן במכללת ברקלי למוסיקה, דרך תוכנית לשיתוף פעולה בין המוסדות. בברקלי הקריירה שלו עברה תפנית בזכות עבודתו בספריית המכללה.

באדיבות חיים מור

"קיבלתי גישה לעולמות מוסיקליים שלא הכרתי, לאין-סוף תקליטים, ספרים וסרטי די-וי-די. כל מאמר שנכתב אי פעם על מוסיקה נמצא שם", הוא אומר בהתלהבות. בספרייה נתקל בספר מבוא להלחנת מוסיקה לסרטים ועולם חדש נגלה לפניו. "הבנתי שבזה אני רוצה להתמחות", הוא אומר.

כשהעמיק את העניין בתחום הופתע לגלות שהתזמורות הטובות בעולם ¬ כמו התזמורת הסימפונית של לונדון והתזמורת הפילהרמונית של לוס אנג'לס ¬ ניגנו בסרטים האהובים עליו. לדברי מזר, הלחנת פסקולים מאפשרת התנסות בסוגים רבים של מוסיקה, בהתאם לאופי הסרט ¬ "מסרט שואה ועד קומדיה", כהגדרתו.

בתום הלימודים נשאר שנה נוספת בברקלי, "כדי לעבוד ולשפר את יכולותיי כנגן". משם המשיך ללוס אנג'לס. "המעבר לעיר היה די מפחיד, אבל גם בלתי נמנע", הוא אומר. הוא שכר דירה עם שותפים והתלבט לגבי המשך דרכו. "היו לי שתי אפשרויות", הוא משחזר. "להלחין חינם בתקווה שהבמאי שאצלו אני עובד יתפרסם וייקח אותי אתו בהמשך; או לעבוד כאסיסטנט של מלחין מוכר וכך להשתלב בתעשייה הרווחית" (מלחינים של שוברי קופות מרוויחים חצי מיליון דולר ומעלה על עבודה שנמשכת שלושה-ארבעה חודשים).

מזר בחר באפשרות השנייה. דרך הדיקאן של ברקלי נוצר קשר בינו לבין המלחין ג'ון פריזל (הסרטים "הנוסע השמיני :4 התחייה", "ביוויס ובאטהד עושים את אמריקה" והסדרה
"מלך הגבעה"). "כשפריזל התקשר אלי ושאל אם אני רוצה לבוא אליו לראיון עבודה, חשבתי שעובדים עלי", הוא מודה. "היה לו קול של ילד".

פריזל הציע למזר אתגר: לכתוב בשבילו פסקול לסרט בתוך חמישה שבועות. "לא ישנתי כל התקופה הזאת", נזכר מזר. "אמנם חטפתי הרבה צעקות, אבל גם למדתי המון". מזר עבר בהצלחה את טבילת האש ועבד תחת פריזל שנתיים. בין השאר כתבו יחד מוסיקה לפרק של הגרסה האמריקאית של "המשרד". "עם הזמן", הוא מספר, "פריזל נתן לי יותר סמכויות, בהתחלה הייתי יותר כמו המזכיר שלו".

פריזל סייע לו להשתלב, "הוא התקשר למפיקים של סרט, המליץ עלי ואמר שאקליט באולפן שלו, תחת פיקוחו ואם לא יהיו מרוצים ¬ ילחין במקומי חינם". במקביל הזהיר אותו פריזל: אם תפשל, זו תהיה ההזדמנות האחרונה שלך בלוס אנג'לס. כעת מזר נמצא בתחילת דרכו כמלחין עצמאי. אמביציה, קשרים נכונים ויכולות מוסיקליות מצוינות כבר יש לו.


 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו