רכבת שדים תיאטרלית בהופעה של אליס קופר

ראש כרות על הבמה, בובות מדממות של הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, איפור כבד, שירים נוסטלגיים ופירוטכניקה – גם בגיל 68 הזמר האמריקאי לא מוותר על אף שטאנץ ומדגים שהגיל הוא רק מספר

אלעד בן דוד, עכבר העיר | צילום: אריאל עפרון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
אלעד בן דוד, עכבר העיר | צילום: אריאל עפרון

געגועים למטאל ישן וטוב. אליס קופר בהופעה

אליס קופר מת על הבמה באמפי פארק רעננה וחזר לתחייה. קופר בן ה-68 בעט, צרח וזז בתוך מכנסיו הצמודים, הגולגולת, הווסטים מעור והאייליינר. במופע Raise The Dead, הרווי בקאברים וטריביוטים למוזיקאים מתים, עם הפקה שכוללת דם, אש ותמרות עשן, מילא קופר את הבמה המחושמלת בחיים ובנוסטלגיה צבועה במטאל ישן וטוב. » אליס קופר בישראל - כל הפרטים» סימפלי רד עדיין יודעים את העבודה» בריאן ווילסון ריגש את רעננה» די אנטוורד הרימו את ראשון לציון» מחתימים דרכון: הופעות חמות בדרך אלינו» למדור מוזיקה של עכבר העירבשנה שעברה הנתונים של ספוטיפיי הוכיחו שחובבי מטאל הם היוזרים הכי נאמנים לז'אנר שלהם, משאירים מאחור את הפופ, הפולק והקאנטרי. וינסנט דמון פורנייה, המוכר יותר כאליס קופר, ריכז את נאמניו הישראלים באמפי פארק רעננה והוכיח שבגילו המופלג, עם איפור שמכסה את הפנים, מופע תיאטרלי שסוחף את העין וגיטרות שמחשמלות את האוזן, שהניינטיז לא נגמרו, הם פשוט ממשיכים כבר 30 שנים. מרגיש כמו ילד. אליס קופר בהופעהבמה מעוטרת בצבעי שחור ולבן עם עכבישים במקום אישונים, קיבלה את פניהם של אלפי מעריציו של קופר, במה שנראה כמו כנס נהיגה מונעת לרוכבי הארלי דייווידסון בסנדלים. הגילאים של לובשי השחורים שבקהל נעו בין רוקרים מזוקנים, עם בנדנות ושיערות שיבה לטינאייג'ריות במכנסונים שיקומו מחר בבוקר לבית הספר עם צלצולים באוזניים.

כמה דקות אחרי השקיעה המאוחרת של אמצע יוני והחימום של "לטאות הענק מכוכב הניבירו", קופר ולהקתו המונה ארבעה גיטריסטים ומתופף עלו לבמה עם Black Widdow. קופר, בחליפת ביטלג'וס לבנה עם פסים שחורים, אכן נראה כמי ששב מהמתים עם בובות של גופות, ציורים שטניים ואווירת מטאל שחורה, כך הוא הוביל את הקהל לתחנה הראשונה של רכבת השדים בלונה פארק התיאטרלי הזה. עושה חשק לחזור אחורה בזמן. אליס קופר בהופעהקופר החליף תלבושות ללא הרף, כשמלבישה מחופשת לליצן צצה מתוך ארגז והעבירה לו פרופס. הוא רץ בין שיר לשיר, תוך כדי שהוא זורק דולרים לקהל, אוחז במיקרופון ביד שמאל וחרב בימין. כשקופר הגיע ל- "Woman Of Mass Distruction" הייתה זו הגיטריסטית ניטה שטראוס (Nita Strau), שכבשה את הבמה עם סולו חשמלי ואורות מעושנים בצהוב ובסגול, שנצבעו אדום עם כל שאגה של מיתריה. הסאונד החשמלי והנוכחות האגרסיבית של שטראוס, שהקפידה לחלק מפרטים לקהל לאורך כל ההופעה, הובילו את הקהל לקליימקס הראשון של הערב  עם השיר "Poison". אפשר לומר שהשיר הזה הוא הסיבה העיקרית לשמה רובנו התכנסו כאן. על כך העידו אלפי זוגות שפתיים שנשארו חתומות עד הרגע הזה והצטרפו בשירה לכל שאר החושים והאיברים שהמופע הזה ידע להפעיל. "Poison" שלח כל אחד לפלאשבק שלו, ובזמן שהרעל זרם בוורידים של קופר, הוא זרם גם בגופם של לובשי השחורים שבקהל, עלה לכיוון הלב וזיגג לאלפי זוגות עיניים שהתרפקו על תקופה אחרת שבאה לביקור. נתן את כל כולו. אליס קופר בהופעהקופר ולהקתו כמעט ולא נחו בין השירים ונמנעו מעצירות של פידבק מהקהל, והדינמיקה האנרגטית של הלהקה הקנתה לו רגעי מנוחה בתוך מהלך ההופעה. מיד אחרי "Halo Of Flies" קופר עזב את הבמה לכמה רגעים כאלה, בזמן שסולו תופים אימתני הפך לקטע אינסטרומנטלי קצר שהוביל לקליימקס הבא בשיר "Frankenstein". בהתאם לטייטל, קופר יצא מהארגז הוורוד שעל הבמה לבוש בחלוק לבן עם כתמי דם גסים. עוזרי במה לובשי שחורים הובילו מיטת פרנקנשטיין ענקית לבמה, הוא נכנס אליה ואחרי כמה שניות של פירוטכניקה, אורות ועשן, דמותו נעלמה. כשהגיטרות המשיכו לנגן, בובת פרנקנשטיין ענקית הוכנסה לבמה והקהל שאג כשהיא רקדה עם הנגנים.

כשהשיר "Cold Ethyl" התחיל, קופר עלה לבמה לבוש כמו קוסם עם בובה מאופרת לבן בשמלה ורודה לבנה. בפזמונים קופר הכה על ישבנה של הבובה, ולאורך כל השיר הוא טילטל אותה מצד לצד. זו הייתה חוויה ויזואלית כשם שהיא מוזיקאלית והעשן, האורות האדומים והריצה של הנגנים על הבמה הובילו לשיר "Only Women Bleed". הופעה מלאה בגלאם. אליס קופר בהופעה

השיר "Guilty" התחיל עם סירנות והסתיים במעבר ל "Dwight Fry", בו רקדנית חזרה בבגדי אחות ורדפה אחרי קופר על הבמה. אם אי פעם רציתם לראות אישה בלבוש סקסי חונקת קשיש בחליפת משוגעים, תוך כדי שהיא מתנועעת בחתוליות ומחזיקה מזרק ענק או פד כתיבה, קופר וההפקה שמחו להגשים לכם את הפנטזיה הזאת.

לשיר "Killer / I Love The Dead" שהוא האחרון במערכה התיארטלית הזו, והקליימקס השלישי במספר, עובדי הבמה הציבו גיליוטינה במרכז הבמה. בסוף השיר, קופר הובל בכוח אל הגיליוטינה, ואחרי שהלהב המתכתי צנח עובד במה רץ ורקד עם ראש הפלסטיק הכרות והתגרה בקהל המשולהב.

לא נח לרגע וממשיך להפתיע. אליס קופר בהופעה"ובתקפיד אליס קופר: אני", כך הוא סיים את הצגת הנגנים ואי אפשר שלא להעריך את איך שהוא ביצע את התפקיד הזה. זאת הייתה הפעם הראשונה שלו בישראל, וכנראה גם האחרונה. הקהל הודה לווירטואוז המופרע הזה שלא נותן לזמן להשפיע עליו, ועל כך שהוא העיר את המתים ונתן כאן הופעת גלאם רוק שהיא קרקס של ויז'ואל וסאונד מחשמל.אליס קופר בהופעה, אמפי פארק רעננה, 16 ביוני.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ