אהוד בנאי וכנסיית השכל יודעים מה מוכר ואהוב

בלי יותר מדי הפתעות או חידושים, אבל עם חיבור כן ואמיתי בין היוצרים שהשפיעו רבות על המוזיקה הישראלית, בנאי והכנסייה סיפקו מופע טבעי ולא מאולץ של השירים האלמותיים עליהם גדלנו

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל

חיבור טבעי. אהוד בנאי ויורם חזן, סולן כנסיית השכלבציטוטי היח"צ למופע המשותף של אהוד בנאי וכנסיית השכל אפשר למצוא הרבה חיבה ופרגון הדדי. 15 שנה אחרי שיתוף הפעולה הראשון והאחרון שלהם, יצאו החודש החברים לסיבוב הופעות קצרצר בתל אביב ובבנימינה - ונדמה שהאהבה עדיין פורחת. בנאי טען בפרסומים המוקדמים בין היתר ש"כנסיית השכל זאת להקה שחודרת ללב, חבורה אמיתית, להקה אמיתית". בכנסיית השכל ציינו מצדם ש"בזמן אחר, יכולנו להקים להקה ביחד (עם בנאי)". כששומעים ורואים אותם יחד על הבמה, מבינים בקלות שהפרגון לא נובע רק מגינוני נימוס או הכרח שיווקי גרידא, אלא מבסיס כן ואמיתי של מוזיקאים שחולקים ביניהם לא מעט מאפיינים משותפים. המפגש המכוון של מקורות אוריינטליים וים תיכוניים עם רוק מערבי הוא לבטח אחד המשמעותיים שבהם, כזה שמכונן ומשמש בסיס נרחב ליצירתם בנפרד, ובו בעת מאפשר גם את החיבור הטבעי וההרמוני בין היוצר הוותיק לאחד מההרכבים החשובים ביותר שקמו כאן.» אהוד בנאי וכנסיית השכל - לוח הופעות» יכול להיות שהחדש של ביונסה מתאמץ מדי?» היה שלום פרינס, נתראה בירח» המדריך המלא לפסטיבלי המוזיקה בפסח» הכינו את הכיסים: הופעות הקיץ הגדולותרגעים אמיתיים של מוזיקה. אהוד בנאי וכנסיית השכלקצת אחרי תחילת ההופעה אמש באמפי שוני, כשאהוד בנאי התחיל לשיר את המילים של "מה נשאר", אחד השירים הטובים ביותר של כנסיית השכל (ובכלל אחד השירים הטובים שנכתבו בעברית), ניתן היה לחשוב בקלות שזה שיר שלו. סלסולי הגיטרה המלווים כבר היו שם, הקדרות הלירית הגיעה גם היא בעסקת חבילה, וההגשה המחוספסת משהו של בנאי התאימה בדיוק לזאת של יורם חזן שהגיעה מיד אחר כך. שניהם לא זמרים גדולים שמתהדרים בקול צלול מדי, או כזה שפוגע בול בטון הנכון תמיד, אבל לנוכחות ולהגשה שלהם יש בדיוק את מה שצריך כדי שזה ישמע טוב - ובעיקר אמין ואמיתי בכל רגע בערב הזה. "החזיון לפרנצ'סקו גויא" שהגיע לאחר מכן סיפק עוד הוכחה לקרבה המוזיקלית, כשהסקסופון של חזן ליווה והקדים את שירתו וגם אחר כך, כשבנאי הוסיף כמה נשיפות מפוחית ל"אני מאמין" זה נשמע טבעי ולא מאולץ כלל, בדיוק כמו החיבור הבימתי כולו.לא זמרים גדולים, אבל בעלי הגשה ונוכחות. בנאי וחזןלמרות חג האביב שנמצא כאן במלוא הדרו, "האביב בפתח" של בנאי לא נכלל ברשימת השירים למופע הזה כמו גם במופעי פסח קודמים שלו, ושוב גרם לאכזבה. את מקומו ואת מקומם של שירים איזוטריים כאלה ואחרים של בנאי והכנסייה תפסו לסירוגין להיטים וחורכי פלייליסטים, איתם הגיע קצב שהלך והתגבר ככל שנקפו הדקות. בקדמת הבמה כבר מזמן עמדו ורקדו עם "דוד ושאול" ועם האקדח של מיה ואפילו הפציעו חגיגות מימונה מוקדמות עם "קאנה וואחדה" הנהדר. משם החברים חזרו אל הקצב הפרסי שחבוי ב"פלורנטין", שאחריו הגיע הרוק המסונתז של "עגל הזהב" וביצוע קצבי ומרתק ל"השיר מהגן".חגיגות מימונה מוקדמות. בנאי והכנסייה"רחוב האגס 1", שפתח את ההדרן, סיפק אתנחתא ראויה ביותר, אך נבלע במהרה בשלל להיטים נוספים וסוחטי כפיים עד לסיום. בגזרת העיבודים לא היו הפתעות מיוחדות - קצת מפתיע בהתחשב בהיסטוריה המעניינת של כנסיית השכל בתחום, ושלל הביצועים הנהדרים שלהם ממופעי עבר כמו "אוטוביוגרפיה" או "כנסיית השכל מתפשטת". אולי כאן חבויה גם נקודת תורפה במופע הזה, שנמכר כולו מראש וסיפק בדיוק את מה שהיה מצופה ממנו - לא פחות, אבל גם לא יותר. כמו שלל האטרקציות ועיסוקי החג של עם ישראל בחול המועד, המפגש הזה הפך לעוד תחנת בילוי לכל המשפחה, נעימה, מעניינת ואפילו בצפון, אבל כזאת שלא תקח אתכם לשום מקום שלא הייתם בו לפני כן. ויחד עם זאת, כשמדובר במקום בו נפגשים אהוד בנאי וכנסיית השכל - זה אף פעם לא יכול להיות רע. אהוד בנאי וכנסיית השכל בהופעה, אמפי שוני, 25 באפריל.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ