למרות כל הסחות הדעת קיבלנו את סיה

אפילו עם סרטוני וידאו שהוקלטו מראש על מסכי הענק, צוות רקדנים מקצועי שגנב את השואו וזמרת אחת שהסתירה את עצמה היטב - סיה סיפקה את הסחורה. הזמרת שרה ממיטב הלהיטים שלה, והוכיחה שלא צריך פנים בשביל לרצות אותנו

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
סיה בהופעה בישראל 2016
סיה בהופעה בישראל 2016צילום: גאיה סעדון

לפני שבע שנים, לקראת סוף עונת ההופעות המיתולוגית ההיא שהביאה לנו בקיץ אחד את ליידי גאגא, פיית' נו מור, MGMT, קייזר צ'יפס ומדונה, הייתה גם הופעה של להקת אינדי קטנה בשם Zero 7. בתור אחד שהיה נוכח בהופעה, אני זוכר היטב כיצד כולם ככולם התלוננו בעיקר על דבר אחד - חסרונה של סיה, שהייתה הסולנית של הלהקה באלבומיה המפורסמים ביותר. אתמול, נראה שאפילו עם סיה על הבמה, חסרונה עדיין הורגש.

» סיה בישראל - כל הפרטים
» המנוני הספורט שנשארו איתנו לנצח
» כל הופעות ט"ו באב ברחבי הארץ
» בדקו: מה אתם באמת יודעים על הביטלס?
» עשרת מועדוני ההופעות הטובים בארץ

סיה עצמה עברה לא מעט מאז 2009. אחרי קריירת סולו נישתית, שכמעט ונקטעה עקב התמודדות עם שדים פנימיים והתמכרויות קשות, הזמרת בחרה להתמקד בקריירה בתור כותבת שירים, ועשתה עבודה לא רעה בכלל עם להיטים שסיפקה לריהאנה, שאקירה, קייטי פרי ואפילו ביונסה. ב-2014 סיה סוף סוף חזרה לאור הזרקורים בזכות האלבום "1000 Forms Of Fear", שכלל שלל להיטים והפך את שמה לשגור בפיהם של מעריצים מסביב לעולם. אלא מה - סיה אינה מעוניינת במחיר אותו המפורסמים נאלצים לשלם מתוקף תפקידם, ובשלוש השנים האחרונות עושה מאמצים אדירים להגן על פרטיותה משל הייתה חברת דאפט פאנק השלישית. מה שהוביל לסימן ההיכר החדש של הזמרת והוא המאבק העיקש שלה להסתיר את פניה מהציבור. על פניו נוצר פה מצב מעניין - מצד אחד זמרת שמעוניינת בכמה שפחות תשומת לב, ומצד שני זמרת שמחוייבת להופיע בפני אלפי אנשים ולו ורק כדי לשמר את הקריירה שלה. הדיכוטמיה הזאת אילצה את סיה לאלתר שיטה חדשה להופיע, אך לא בטוח כזאת שטובה גם לקהל.

הערב נפתח בצמד הופעות חימום שבוצעו על ידי אליעד נחום ומרינה מקסימילאן. השניים אמנם נמצאים בטופ של אמני הפופ של העשור האחרון, אבל הם בעיקר לא סטטיק ובן אל תבורי, שהיו אמורים להיות החימום הרשמי של סיה לפני שנחת עליהם סירוב ההפקה. לאחר הופעות החימום הגיע תורו של הדיג'יי לעשות לנו שעה של אגדודו בבריכה, אך הוא זכה למעט מאוד תשומת לב הקהל שהוקדשה לעדכונים תורנים בסנאפצ'ט ולהימורים עם איזה שיר תפתח סיה את הוהפעה שלה. אלה שהימרו "Alive" צדקו בול בפוני. סיה עלתה לבמה בשעה 21:35 כשהיא חנוטה בשמלה לבנה ומעוטרת בפאה השחורדינית המסורתית. תשואות הקהל היו רק סממן נוסף לכמות האהבה שקיבלה מהקהל בפתיחת ההופעה - אלא שאז קרה דבר מוזר.

בתום השיר הראשון סיה עברה לירכתי הבמה בפינה יחסית רחוקה מהקהל, ובעצם פינתה את מרכז הבמה לצוות הכיאוגרפיה המסור שלה, שעבד קשה לאורך כל השירים שביצעה. לזכותה של סיה עומד רפרטואר נאה של שירים לבחור מתוכו, גם בתור מבצעת וגם בתור כותבת, מה שהוביל אותה להמשיך את הערב עם "Diamonds" אותו כתבה לריהאנה במקור. ואז בקהל הבחינו בדבר מעניין, הרקדן שליווה אותו בביצוע השיר - לא היה זהה לזה שהופיע על המסך. התנועות אמנם חפפו כמעט במדויק, אך חדי העין יכלו לראות שעל המסכים לא מתנגן שידור חי כי אם הקלטה שהוכנה מראש. הסידור הזה שודר לכל אורכו של הערב, כשהקהל שעמד קרוב, בוחן ומשווה בין הרקדנים שמנתרים בקפידה על הבמה ובין אלה המוקרנים על מסכי הוידאו, בעוד שמי שהוציא את מיטב כספו על כרטיסים בדשא, צפה, אולי אפילו ללא ידיעתו, בקטעים מיוטיוב.

לאחר "Diamonds" סיה ביצעה את "Cheap Thrills" מתוך אלבומה הנוכחי והשביעי במספר - "This Is Acting", ואחריו הגיע תורם של "Big Girls Cry" ו-"Bird Set Free", שניהם מתוך צמד אלבומיה האחרונים, שהרכיבו את מרבית רשימת השירים של הערב. יוצאי דופן היו הקאברים לריהאנה, כאמור, ולשיר "Titanium" של דיוויד גואטה בו סיה אחראית על השירה. למרות זאת, מעל כולם התבלט רגע מתוק אחד בו סיה חזרה אחורה בזמן לשנת 2004 ולאלבומה השלישי, עם ביצוע מקסים ומרטיט ל-"Breath Me". מדהים לשמוע את ההבדל בטונים של סיה של אז, לפני הקריצות למיינסטרים ולפני הפאות והפפיונים. "Breath Me" היה גם השיר שפיצל את הקהל בין אלה שנזכרו בקלייר פישר נכנסת לאוטו ונוסעת בפרק האחרון של "עמוק באדמה" ובין אלה שלא הבינו מה סיה רוצה מהם, או כמו שהדודה שעמדה לידי אמרה (ואני מצטט) "נו מתי היא כבר שרה את השינדלרה?".

"Chandelier" אכן הגיע לבסוף, איתו סיה בחרה לסיים את ההופעה לקול תרועות הקהל, לא לפני שאמרה תודה עם מבטא אוסטרלי חמוד, ובכך חיסלה את הספק שהיה לחלק מבאי ההופעה האם הזמרת שעל הבמה היא בכלל סיה או לא. המופע היה קצר מאוד, 13 שירים בשעה ועשר דקות בלבד. היה נחמד אם בכל זאת סיה הייתה מנדבת עוד שיר או שניים, כמו "Fire Meets Gasoline" מהאלבום הקודם, או אולי קאבר לשיר "Pretty Hurts" שכתבה לביונסה, או אפילו ביצוע ל"Destiny" מתקופתה עם זירו 7.

להופעה של סיה היו תנאי פתיחה מצוינים. בקיץ בו לא מעט הופעות משנות מיקום עקב מכירות כרטיסים דלות או מתבטלות לגמרי (דוגמת נטלי אימברוליה, גארבג', אליס קופר או פארל), סיה נהנתה מהמסלול ההפוך, בו ההופעה של עברה מראשון לציון לפארק הירקון בזכות ביקוש כרטיסים גבוה במיוחד. ואכן, 40,000 איש הגיעו אמש לפארק. לרובם לא היה אכפת ממסכי וידאו מוקלטים, רקדנים אמיתיים או לא, או אפילו מסטטיק או בן אל. הם רק רצו לשמוע בלייב את סיה שרה כיצד את מתנדנדת על נברשות. ואת זה הם קיבלו.

סיה בישראל, פארק הירקון, 11 באוגוסט.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ