רד בנד לא לוקחים את עצמם ברצינות, וטוב שכך

מופע העשור ללהקת הבובות לא רק הציג את ההומור הייחודי של רד אורבך במיטבו ואירח שיתופי פעולה היסטריים, אלא גם הוכיח שאפשר לעשות דברים הזויים כאלה בארץ - ולהצליח

מאי ברנר, עכבר העיר | צילום: ספי ניניו
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מאי ברנר, עכבר העיר | צילום: ספי ניניו

ואז הגיעה רד בנד. רד אורבך, סולן ההרכבפה, בארץ האפשרויות המוגבלות, קריירה מוזיקלית של עשר שנים זה הישג פנומנלי. הסצנה הקטנה כאן פשוט צרה מלהכיל את המוזיקאים שלנו - מי שנכנס בדלתה צריך להתאים לה בדיוק - ואם אתה גימיק אתה אבוד. ואז באה רד בנד. אם מישהו היה אומר לי שיש לו רעיון להקים להקת בובות שתבצע קאברים לשירי רוק ומיינסטרים בגרסאות Fאנק, רוק, פולק, קאנטרי, מזרחי ובלקני פה בישראל, הייתי מציעה לו רגע להתפקס על כיוון ואולי לחשוב שוב על כל הקונספט. כי פה אנשים לוקחים את עצמם ברצינות חביבי, ואם זה בכלל יתפוס - זה כנראה יעלם תוך רגע. איזה מזל שמיכה דומן (פונצ'ו - גיטרה) עמי וייזל (לפטי - תופים) וארי פפר, אותו אתם מכירים כרד אורבך, הסולן המסטול הסגלגל, לא ישבו איתי לשיחה הזאת, כי אמש בהאנגר 11, רד בנד חגגו עשור, והם לא מראים שום סימני האטה. או כמו שאורבך זעק מרוצה: "אני לא מאמין ש-2016 ועוד לא מתתי".» רד בנד - לוח הופעות» גפן ובנאי בהאנגר: שלם שגדול מסך חלקיו» "Blackstar": שירת הברבור של דיוויד בואי» תעריצו את אדל, ולא בגלל המוזיקהגימיק שעובד כבר עשור. רד בנדהמופע החגיגי סגר את פסטיבל גולדסטאר סאונד סיסטם, והביא קהל מגוון שמילא את ההאנגר על גדותיו. המארגנים חשבו שבמופע הזה אנשים יישבו במקומות שלהם, אבל קבוצות האנשים שעמדו בצידי הבמה ובין המושבים עוד לפני תחילת ההופעה, רמזו שיכול להיות שהכיסאות הולכים רק להפריע בהמשך. הערב התחיל כשלקול שאגת הקהל, עלה רד אורבך לבמה יחד עם פונצ'ו. כדי להדגים את התקופה המשמעותית שעברו, העלה אורבך זיכרון ישן על איך שפעם, בתחילת הדרך, עוד היה לו כבד וגם כבוד עצמי. "Rockin' In The Free World" פתח את המופע עם גרסת קאנטרי באנרגיות גבוהות, ואחריו הגיעה גרסה בלקנית מגניבה במיוחד ל-"Diamonds", כששתי זמרות ליווי מוכשרות מחזירות לביצוע את הנשיות שבמקור. "Should I Stay Or Should I Go" שוב הרים את האנרגיות ונקטע כשרד אורבך החליט לעצור כדי לזעוק כמה כיף לו, עד שגיטריסט הלהקה העיר לו שהשיר עוד לו נגמר ועקב כך פוטר לאלתר. כשג'יין בורדו עלו לבמה הם לא ידעו ממש איך להתמודד עם המצבור האינסופי של הבדיחות הגסות של אורבך, אבל הוא דווקא נהנה מהמבוכה. "Big Yellow Taxi" ו-"This Train Is Bound For Glory" ישבו בול על הווייבים הכפריים של החבורה, אך אלה לא הצליחו להאפיל על הפרפורמר הסגול. בדיחות גסות וביצועים מצוינים. רד אורבך עם ג'יין בורדו ומארינה מקסימיליאן פיליפ, סוחר הסמים של רד, שהוא למעשה עכבר חסר ביטחון עצמי, הביא ביצוע הזוי ל-"Strange" ,"Sledgehammer , ו-"Creep". לקראת בואה של מרינה מקסימיליאן לבמה הגדיר אותה אורבך כאחת האמיתית מבין כל המאהבות שהיו לו, ובבטן הריונית זו בישרה לו כי הם מצפים ליורש סגלגל חדש. השניים ביצעו את "Crazy love", "Eye in the sky" ו-"Boots" והדגימו דינמיקה של זוג מאוהב, עם יכולות וואקליות מצוינות וסאונד ג'אזי שמזוהה עם מקסימיליאן שנעדרה מהבמה כשבעה חודשים וחזרה אליה אמש בקלילות. את ההיילייט של הערב סימנו בנות A-WA, שרקדו את דרכן אל הבמה עם גלביות, סניקרס ואטיטיוד של כוכבות בנונשלנט, וביצעו "Somebody To Love Me" לראשונה על במה בגרסתן המבריקה והטכנו-תימנית והעיפו את הקהל על הרגליים. סוף סוף הטירוף על הבמה לא היה רק של רד, והבנות הביאו לו קונטרה אמיתית ואף האפילו עליו קלות עם צבעוניות וצלילים שהבמה הזאת לא ראתה מתחילת הערב. "עכשיו תעשו את הקטע שלכן" ציווה רד וירד מהבמה, והשלישייה הפתיעה עם "Habib Galbi" שהרעיד את ההאנגר מהתלהבות.שיתופי פעולה מלאי אנרגיות. רד בנד עם A-WAההופעה התקרבה לסיומה עם "Crazy" וגרסה באנגלית משולבת ראפ של "נפרדנו כך" שהשאירו את רף האנרגיות גבוה. שני ההדרנים (הצפויים מאוד, כשאורבך ירד מהבמה לשתי שניות בערך, בעוד כל ששת נגני הלהקה ושתי הזמרות עוד נותרו לעמוד) דווקא הורידו מעט את ההייפ. דמות נוספת (גם היא מופעלת על ידי ארי פפר)הצטרפה להדרן - נורמן - עובד הבמה חסר המכנסיים שאחרי שהוקנט בנוגע לסדר הגודל של אברו, שר עם רד את "Back To Black". כיוון שאת שני הקולות הפיק אדם אחד, הקול של נורמן פחות סיבר את האוזן לעומת הקול העמוק והנהדר של רד. "Sweet Dreams" סיים את הערב בביצוע מהדהד, שהשאיר טעם לעוד הופעת רוק מהוקצעת של חבורת הבובות המשוגעת שמבצעת קאברים לשירי רוק ומיינסטרים בגרסאות Fאנק, רוק, פולק, קאנטרי, מזרחי ובלקני, פה בישראל.רד בנד חוגגים עשור בגולדסטאר סאונד סיסטם, האנגר 11, 16 בינואר.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ