אופיר טובול, עכבר העיר אונליין
אופיר טובול, עכבר העיר אונליין

בערך באמצע ההופעה, תוך כדי השיר "בין הטוב והרע", ירד אייל גולן מהבמה אל עבר הקהל. באותו רגע קם כל אחד מיושבי האמפיתיאטרון בקיסריה על רגליו. הקהל לא קם בגלל הגברת הקצב, אלא רק כדי לרגע להרגיש קרוב למוזיקאי הנערץ עליו ביותר. גולן ירד ישר לשורה הראשונה, אל זמר צעיר שבעבר הופיע בבר המצווה שלו וכיום מסתמן כממשיך דרכו - דודו אהרון. אהרון מעריץ את גולן הערצה עיוורת ובספונטניות שר את הבית השני של השיר בעל פה, כשגולן הפנה אל פיו את המיקרופון. גם הקהל, כולל המאבטחים והשוטרים שהיו במקום, הצטרף בקול גדול לשירה.» אייל גולן בקיסריה - כל הפרטיםכמה כבר נכתב על גולן וכמה סופרלטיבים נשפכו עליו. המפרגנים פירגנו, המבקרים ביקרו, וגולן נשאר המוזיקאי המצליח ביותר בישראל. כזה שיכול למלא את קיסריה ארבע פעמים בחודש אחד ולהוסיף את בריכת הסולטן פעמיים, כאשר הכרטיסים להופעות הללו מכורים מראש, וכל זאת לאחר אלבום חדש שלא היווה את שיא הקריירה המוזיקלית שלו. בהופעה של שעתיים עבר גולן על הרפרטואר בן 14 השנים שלו, החל משירים מתחילת הקריירה, כמו "בלעדייך" ו"בעירי" הנפלאים ועד שירים מאלבומו האחרון "חלק מחיי". ההופעה שמרה על רמה מצוינת לכל אורכה ועל דינמיקה מאוזנת בין השירים השקטים והקצביים יותר.ארבע פעמים קיסריה בחודש זה לא קל. אייל גולן (צילום: אתי גוזלן) אחרי שהלהיב את הקהל במשך קרוב לשעה, הזמין את מורן מזור ועדן אמזלג, בנות טיפוחיו מהתוכנית "אייל גולן קורא לך", לשני שירים כל אחת. מהאולפן האינטימי של הטלויזיה, שאהב יוסי גיספן לקרוא לו "קיסריה הקטנה" הגיעו הזמרות לקיסריה הגדולה והמפחידה. שתי הזמרות, ובייחוד מזור, הפגינו כישורי שירה מעולים, אך אכזבה מאוד העובדה ששתיהן שרו בליווי פלייבק, בזמן ש- 17 הנגנים על הבמה יכלו לעשות זאת טוב הרבה יותר. האירוח לא מיצה את הפוטנציאל שלו ולא נתן ערך מוסף להופעה. הקהל מסמן שהוא לא מתמסר בקלות וצריך לשמוע את אמזלג ומזור עם יצירה מקורית משלהן לפני שיצלחו את קיסריה.לאורך כל המופע, הלהקה בניהולו של עדי לאון, מנגנת מדויק, אפילו מדויק מדי. כל תו עומד במקומו והנגנים לא חורגים כמעט מהתפקידים שיועדו להם. הקו אותו מוביל לאון נשמע כמו שילוב מקורי של עופר ניסים ופאריד אל אטראש: ביטים אלקטרונים יחד עם כלי מיתר עבים ודומיננטיים. סולו של הכנר המצוין, או עוד קצת מהדרבוקה, היה עושה טוב לקהל ולמוזיקליות של המופע. הגיע הזמן שהזמרים המזרחיים ירגישו יותר בטוחים לשחרר את הנגנים שלהם לאלתר סולואים מעניינים. כבר בבר מצווה אייל גולן קרא לו. דודו אהרון וגולן (צילום: אתי גוזלן)כמות האהבה שאייל גולן מקבל מהקהל בל תתואר והאהבה שהוא מחזיר לקהל גם היא עצומה. הוא מספר בפתיחות על ילדיו וחייו. הוא מתענג על האינטראקציה הישירה עם הקהל בשונה מהטלוויזיה.  לא פחות מתשעה זרי פרחים שהועברו אליו במשך כל ההופעה לקח איתו הביתה. גולן מסמיק ונרגש מהמחווה הזאת. לפני שהעלה את אורחותיו לבמה, סיפר בכנות על ההבנה שלו כמה כשרונות מחכים לפרוץ בזמר המזרחי וסינן גם מילה על הרפרטואר העצום של הז'אנר שהוא כיום עומד בראשו בגאון ("איזה שירים יפים יש לנו במזרחית, נכון?"). זה היה רגע מרגש של שותפות תרבותית אמיתית בין גולן והקהל שהנהן בהסכמה. באמת יש לנו כבר המון שירים שהפכו קלאסיקות של מזרחית. אייל גולן מנסה במשך כל ההופעה לרגש, וברוב המקרים הוא גם מצליח. בשיר "חלק מחיי" שר גולן שיר אהבה לגרושתו ואם ילדיו: "כי אחרי הוויכוחים נותרנו רק חיוכים / זכרונות יפים וכמובן שני מלאכים/ אני לא אומר את זה מספיק, אולי/ כמה טוב שאת עוד חלק מחיי", אך שיר הסלואו הטוב בהופעה, שלווה בקטע מחול שמתכתב באופן ישיר עם הטקסט, היה "כשאחר", המדבר על הרגע בו הפרודה נופלת בזרועות אחר. גולן ושותפיו הרימו הפקת ענק שלא הייתה מביישת אמנים בינלאומיים שמגיעים לקיסריה. שלא תטעו, להצליח להחזיק קהל שכבר שמע הכל, לרגש ולהרקיד ולעבור בין שני מצבי הצבירה הללו ולשחק בהם, אינה משימה פשוטה כלל. סיבוב ההופעות הקייצי שפתח גולן השבוע הוא תוצאה של 14 שנות קריירה מוזיקלית עניפה, מיוחדת ומתפתחת.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ