מארק רונסון בישראל: קרקס פופ בלתי נשכח

עם שישה נגנים, הרבה סינתיזיירים ובעיקר הרבה אנרגיה הרעיד מארק רונסון את ביתן 1 בתל אביב. רק איימי ויינהאוס הייתה חסרה

עידן חגואל, עכבר העיר אונליין
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עידן חגואל, עכבר העיר אונליין

קרקס הפופ של מארק רונסון נחת אמש בפעם השלישית בישראל, בביתן 1, מול קהל אולטרה מפרגן של למעלה מ-5000 איש. רונסון, יהודי בריטי טוב, בחר לסיים את סיבוב ההופעות העולמי שלו בארץ הקודש (למרות שבאתר הרשמי של רונסון מפורסמת הופעה נוספת עוד מספר ימים באנגליה ובאופן מחשיד, שמעלה פרנויות עמוקות, ההופעה בתל-אביב כלל לא מוזכרת). הוא התעקש להפוך את הלילה בת"א לבלתי נשכח עבור להקתו ועבור הקהל. התעקש והצליח.מארק רונסון בישראל - כל הפרטים

חיממו טריו האלקטרו-פופ "טייגר לאב" עם סט קצר מלא אנרגיה מהולה במעט בוז. מדויקים באופן שמעלה חשד שמדובר בכלל בפלייבק – אבל זה לא המקרה. הבייס-ליינים המקפיצים, מלווים בנגינת סינטי ארכאי ושירה פלצטית, מזכירים לפרקים את "הסיזר סיסטרז". אורחת מיוחדת, פטיט (טרי פויזן) הצטרפה לבושה כמעין לוליטה; כובע רחב שוליים, בגד ים סקסי ומשקפי שמש. נראתה טוב, לא רק להומברט הומברטים שבקהל, אבל בקושי נשמעה בביתן. הם סיימו עם הסינגל המוצלח "פוסי קוקיין" ופיצוץ של קונפטי זהב שירד בהילוך איטי כמו בקליפ של בריאן פרי. 

כרטיס חבר מועדון

לבמה עלה נסיך הסגנון באיחור אופנתי (איך לא), מלווה בשישה נגנים (להקת הביזניס אינטרנשיונל). ארבע מהם נעמדים מאחורי סינתיסייזרים מגודלים. מעיצוב הבמה בצבעי אדום-לבן, ובצורות של ריבועים ריבועים, ועד החליפות והתספורות – הכול תאם הכול. והכול כל כך "פאקינג קול" (האיש חזר על המילים "פאקינג" ו-"שיט" כל כך הרבה פעמים שזה כבר לא היה "קול"). לאחר פתיחה אינסטרומנטאלית שכולה ביט ("Circuit Breaker"), מתפרץ לבמה הראפר קורט האנט (מהרכב ההיפ-הופ "פלסטיק ליטל") לבצע יחד עם הביזנס את "Lose It" מהאלבום השלישי של רונסון - "Record Collection".  אחריו עלה קייל פולקנר (סולן הלהקה הסקוטית "The View") לבצע את Bike Song. פולקנר וקורט הם רק חלק משרשרת הווקליסטים המתחלפים שהצטרפו לקרקס הנודד של רונסון. רוז אלינור דוגל (ביצוע מעולה ל-"Oh my God") הצטרפה לדואט מקסים עם אלכס גרינוולד – "Night Last Night ". גרינוולד, על תקן "הרוקר" בקרקס על רונסון, כיכב והוביל חלק גדול מהערב (גרסת כיסוי ל-"JUST" של רדיוהד) וחבר לזמרת MNDR בביצוע לשיר הנושא מהאלבום השלישי. באמצע ההופעה נשאר רונסון לבדו על הבמה, שב לשורשים, ופצח בסט די.ג'י בשאיפה להפוך את ביתן 1 לקלאב ניו-יורקי ענק. הסט הקצר מישמש בין שירים של ביונסה ודפש מוד (בין היתר) ונשמע כמו הפוגה נחמדה מההופעה אך מעט מיותרת.הכל תואם את הכל. רונסון על הבמה (צילום: נועה מגר)

הקרקס של רונסון גרר איתו עד לישראל אורח מיוחד. כשמלכת האייטיז בוי ג'ורג' עלה לבמה הביתן כמעט התפוצץ מעוצמת התשואות. אחד מרגעי השיא הבלתי מעורערים של הערב היה לשמוע את קולו החרוך ולמוד הסמים של בוי ג'ורג' מבצע את הלהיט "Somebody To Love Me" ולאחר מכן את קלאסיקת "מועדון תרבות" – "Do you Really Want To Hurt Me". החן המולד, חסר המאמץ, של בוי ג'ורג' הוסיף רובד שלרוב היה חסר במופע – סוג של חספוס ואמת. בדומה לחספוס הנונשלנטי שנשפך מגרונה של איימי וויינהאוס והעניק אופי ורגש למוזיקה של רונסון, שלמרות כל השתדלותו ומאמציו לעיתים רחוקות נוגע ללב.

דקה דומייה

רונסון שיתף את הקהל בתוכניות המקוריות שלו לכלול גם את איימי וויינהאוס במופע בישראל, לולא הייתה חולפת מהעולם הייתה מופיעה גם היא על בימת ביתן 1. רונסון כיבד את חברתו המנוחה במחיאות כפיים סוערות ולאחר מכן בביצוע פשוט מעולה לשיר הנושא מהאלבום שהפיק לה - "Back to Black". הפעם זה היה צ'ארלי (מלהקת "הראמבל סטרייפס", שגם העניק הופעה פיראטית לאחר מכן על גג בת"א) ששר, בליווי גיטרה אקוסטית, את שירה של איימי. צמרמורת.  חספוס, אמת וכובע סגול. בוי ג'ורג' מתארח (צילום: נועה מגר)

ביצוע מקפיץ ללהיט "Valerie" יכול היה להיות סיום מושלם לערב אבל רונסון החליט לנצל את המעמד המרגש ולפרגן אחד אחד לחברי להקת הליווי שלו ולהזכיר שוב עד כמה הוא פאקינג נרגש וכמה זה פאקינג מרגש להופיע בת"א בפעם הפאקינג האחרונה בפאקינג סיבוב הופעות ("שיט"). ההופעה הסתיימה עם ממתק הפופ החדיש "Bang Bang Bang" והבטחה רצינית לעוד הופעות בישראל, שכנראה הפכה אתמול באופן רשמי לביתו החם של מארק רונסון והביזנס אינטרנאשיונאל. אולי עכשיו הוא יוסיף את ת"א לאתר הבית שלו?מארק רונסון בישראל - כל הפרטים

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ