גבע אלון בהופעה: לא פחות ממעולה

עם הרבה שירים חדשים ומעט להיטי גלגל"צ, גבע אלון סיפק לקהל שלו שעה וחצי אנרגטיות, מרגשות וסוחפות שהזכירו שגם הופעת רוק יכולה להיות חוויה מעולם אחר

מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
רוי רגב, עכבר העיר אונליין

מה הופך הופעה טובה למצוינת? ככל הנראה ישנו ממד סובייקטיבי בהבחנה הנ"ל, אבל בסוף הופעתו של גבע אלון אמש יצאו לרחוב קיבוץ גלויות התל-אביבי 1000 איש בדעה אחת נחרצת – היה מצוין, מפעים, מרגש ומפתיע. הרוקר גבע אלון גרם לקהל שלו לשכוח לרגע מצרות היומיום ולזלוג אל תוך עולמו הנפלא. שני חצאים להופעתו, אחד אקוסטי וחם, ברוח האלבום החדש, ושני חשמלי ומרגש שיחד הרכיבו ערב רוק איכותי בכל קנה מידה, לא להאמין ש-60 שקל יכולים לקנות כרטיס לערב כל כך מספק.

חלקו הראשון של הערב השרה אווירה "טווין פיקסית" למהדרין – מה שגרם לנוכחים לתהות האם לורה פאלמר מסתתרת בבארבי. בשלב זה נראה כי קהל הבארבי הדחוס גדול על אלון, לא בגלל איכותו של הזמר, אלא רק בגלל שבאר גדול עם שולחן פול ועץ כבד היה הופך את החוויה למושלמת.

שיר אחרי שיר, אלון החל לבצע את אלבומו החדש ונראה כי לא נרשמה כל התמרמרות מצד הקהל. ככל הנראה, הסיבה היא ששירי "Get Closer" נשמעים מוכרים כבר מהאזנה ראשונה, עד שגם קהל חובבי להיטיו הספורים בגלגל"צ נשאב להופעה מאוד מהר – כולל זוג בלתי נסבל שעמד מאחור, לא הפסיק לדבר (הופעה אקוסטית, הלו!) ושאל בשני שירים – זה היה בגלגל"צ, לא?

 "Comet" הרגיש שאב את הקהל בחלקה הראשון של ההופעה עם ליווי רגיש – ושנותן את כל הבמה לכוכב הערב – של להקת Tree המשובחת. הלהקה נתנה לאלון בדיוק את הנגיעות הדרושות וגרמה לו להישמע הפעם יותר קרוב ללהקת העל משנות ה-60 "The Band" מאשר ניל יאנג. היה מעניין גם לראות בהופעה למי שייך כל ליין גיטרה מהאלבום ולגלות כי רובם שייכים לאלון המוכשר עצמו ולא לגיטריסט הלהקה. זה האחרון נתן ליווי רגיש במיוחד עם סאונד נהדר שזרק אותנו ישירות לאלבומי "קרוסבי, סטילס ונאש" וטום פטי. יחד עם בסיסט ומתופף שנשמעים כמו מליון דולר, אלון לא יכול היה לסדר לעצמו להקה טובה יותר.

הביצוע ל-"Help Me Girl" כבר סחט צמרמורות מכל באי הבארבי ונשאר נאמן לביצוע המקורי מהאלבום החדש. השיר גם מדגים בצורה הטובה ביותר את ה"טריק" של אלון. מהלכי השירים נשמעים צפויים ומוכרים גם בהאזנה ראשונה, אבל אז מגיע "אקורד הפטנט" (כפי שהגדיר זאת שלומי ברכה הגנוב בסרט הדוקומנטרי "חייב לזוז" על להקת הפליטים, כאשר הוא מתאר את נגינתו של יוסי אלפנט ז"ל). הסטייה המפתיעה הזאת, כמעט בכל שיר, היא שעושה את השירים של אלון לכל כך מיוחדים.

למרות שהכול נשמע כל כך פשוט וחסר מאמץ, מהלכים אלו דורשים המון רגישות וחשיבה מחוץ לקופסה, אבל גם משתלמים מאוד, שכן השירים של אלון רחוקים מלהישמע חיקוי זול של אמריקנה פגת תוקף. אלון פשוט מייצר חוויה חדשה, והכלים העומדים לרשותו הם קול עמוק וצלול ופס הקול שליווה אותו במהלך חייו ומצביע על טעם איכותי במיוחד.

את התפר שבין החלק האקוסטי לזה החשמלי מילא אלון בקאבר שהיה כל כך טוב אליו - ל"Modern Love" של דיוויד בואי. הביצוע היה טוב ומתבקש, והרים גם את חציו של האולם המלא שלא הכיר את מילות האלבום החדש (בהחלט הישג מרשים). "Days of Hunger" שהגיע גם הוא כדי לספק את מעריצי הלהיטים בוצע בצורה רגישה, אבל נראה שגם לאלון קצת נמאס כבר מהשיר הנ"ל.

צפו באלון מבצע את Pyscho Killer בהופעה אתמול:

"The Folks Back Home", מהאלבום החדש, הגיע מיד אחריו ונראה כי אלון מתרגש להעניק את הביצוע לקהל התומך ונתן את האות המבורך לפתיחת חגיגת הסולואים האדירים שלו. מבחינתנו, הסולואים של אלון יכולים להגיע גם ללא כל קשר לשיר. הייתה זו חוויה אדירה לראות את הלהקה צוללת יחד עם אלון אל תוך ניסור הגיטרה שלו. החוק היחידי עליו שומר הרוקר ברגעים אלו הוא – לא להוריד את הרגל מהגז עד הסיום, וזה עובד נפלא.

עד סוף ההופעה – שערכה שעה וחצי מספקת ביותר – זכינו גם לקאבר מרענן ל-Psycho Killer" ", שם הרשה לעצמו אלון להשתעשע ולפתוח את הגרון עם זעקה אדירה וכה מתבקשת. הרגע הגדול של הערב היה כצפוי "Relaxation" בהדרן, זה האחרון הרים את הקהל לתקרה עם תופים אדירים וביצוע ארוך ומורכב. עד לסופו של ההדרן קבלנו גם את אלון מתנתק ממערכת ההגברה ושר עם הקהל ללא מיקרופון את "Sunny Day". החיבור באותו רגע בין השירה הרגישה של הקהל לבין אלון הטוטאלי ריגשו והפתיעו.

ההופעה של אלון גרמה לנו להיזכר אמש בהופעות הגדולות ביותר שראינו בחלל זה, והחזירה אותנו הישר להופעת הרוק הנהדרת של ה-"Twilight Singers" ב-2006. בתפקיד גרג דולי קבלנו את אלון שסחף אותנו לרכבת הרים רגשית שגרמה לנו לשעה וחצי לשכוח מהעבודה, רמי מהבנק וערימת הכלים שהשארנו בכיור. חיקוי של ניל יאנג או לא, אלון מייצר אנכרוניזם אקטואלי מקסים, מצד אחד הוא מייצר סאונד שמחזיר אותנו לכל כך הרבה אמנים ואלבומים אהובים בשיא המקצועיות ומצד שני, במיוחד באלבומו השלישי, הוא מנפק את השירים המצוינים של גבע אלון ויוצר חיה חדשה לגמרי עם קשר הדוק למקום ממנו הוא בא.  גבע אלון - לכל הפרטים על ההופעות

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ