בא בלילה: מאירה אשר לא תעשה לכם חיים קלים

אשר שרה, מנתבת מיקרופונים. לא, אל תקראו למה שהיא עושה כאן שירה. מדובר בעיוותי קול ופנים, בצרחות, חלקן נטולות שליטה, חלקן מרוסנות, כאילו מאופקות. וגם בשפיכות מעיים, בנסיגה תוך רחמית, בזעקות לה לה לה לה לה. בקריאות שבר

מיכאל רורברגר, עכבר העיר
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מיכאל רורברגר, עכבר העיר

הגבול הדק שבין כאב להנאה. בין אופוריה לסבל. בין לרצות לקום ולעזוב הופעה באמצע לבין מגנטיות שתוקעת אותך למקום ללא יכולת לזוז. הופעה של מאירה אשר עובדת אחרת. תשכחו ממוזיקה מוכרת. לפחות מזו שמוכרת  כמוזיקה "נורמלית". מישהו ניסה להגדיר את מה שקורה כאן כ"מוזיקה שמשהו לא בסדר איתה". אל דאגה, הכל בסדר. תתמסרו לחוויה ותהיה לכם חוויה. סוג של חוויה. תכניסו את הפלאגים למוח והנה הקקופוניה הקונקרטית של שילובים בין נויז, מוזיקה תעשייתית וקלאסיקה מקולקלת. » קצת אחרת: ראיון עם מאירה אשרולראיה הנגנים הנלווים. יוני סילבר, ישוב בצדה השמאלי של הבמה, עטוף בתאורה כחולה מעומעמת, מנגן על כינור וקלרינט בס. עושה בהם מעשים אסורים. שום דבר שמזכיר את לימודי התיאוריה הכלית בקונסרבטוריומים למוזיקה. מאחורי השולחן הנגן השני ערן זקס, מפעיל כפתורים, מקפץ ורוכן עליהם כפנתר שוחר לטרף, מחובר אל מיקסרים, פדלים, כוסות פלסטיק ובקבוקי זכוכית. לא כולם בנוכחות בימתית, חלקם מוקלטים מראש. להסתכל על שניהם ולעוף. לשמוע ולתקוע מסמרים לאוזן. הקהל שצמוד לבמה מרותק, זה שמאחור הולך ומידלדל עם הזמן. איך לא. מאירה אשר לא מקלה את השמיעה. הופעה של אשר יושבת בטווח הקשה של הרוק, אם בכלל אפשר לכנות את מה שקורה כאן כרוק (בא לכם להשוות? תחשבו על דיאמנדה גאלאס). הערגה לאשר, אחרי שנים של היעדרות מן הארץ, יצרה סקרנות. זעקות ה"בירקנהאו, בירקנהאו" מהופעות עבר עדיין מהדהדות במוח. עם הזמן המים שזרמו בתעלות הולנדיות (שם גרה) הפכו לדם. באפריקה (לשם נסעה) נשות גרילה נלחמו בעוז. אשר הניחה לרגע את השואה בצד, ההופעה הנוכחית נוגעת בגורל העולם. אין שירים, יש רצף אחד ארוך מתחילת ההופעה ועד לסופו. הטקסטים מונחים על השולחן. טקסטים מודפסים על נייר לבן, בחיבור למיקסר אנלוגי, סינתיסייזר ושלושה מיקרופונים.לשמוע ולתקוע מסמרים לאוזן. מאירה אשר (צילום: אורית פניני)אשר שרה, מנתבת מיקרופונים. לא, אל תקראו למה שהיא עושה כאן שירה. מדובר בעיוותי קול ופנים, בצרחות, חלקן נטולות שליטה, חלקן מרוסנות, כאילו מאופקות. וגם בשפיכות מעיים, בנסיגה תוך רחמית, בזעקות לה לה לה לה לה. בקריאות שבר. הטקסטים רוויי משמעות. העיוותים האלקטרוניים מקימים לתחייה את השטן שמנגד. אתה יודע שמדובר במפלצות אדם, אתה יודע שמטוסים חגים מעליך ומפציצים אזורי כיבוש, אתה יודע שכל אלה ועוד מעסיקים את אשר, מטרידים לה את הנשמה. והנה היא והנגנים הנלווים והרעש, טונות של רעש, לעתים דוחה, לעתים מאתגר, לעתים קצבי ולרוב א־טונאלי, קודח בעמקי הנפש, חותר וחופר מתחת לעור. ואתה יודע שמשהו מטריד שם את מאירה. מטריד חזק. משהו שמחבר אכפתיות לפאתטיות, כי כמה שנרצה, העולם האכזר ימשיך בשלו ומאירה אשר תנסה להציב מולו מראה. וזו המראה עכורה, מאוד עכורה. הופעה של מאירה אשר עובדת אחרת. אמרתי.

» מאירה אשר. ה' 7.3. אוזןבר

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ